Tilbake til Unge talenter

Jobber i: GroupM

Tittel: Digital Developer & Programmatic Optimization Lead

Antall år i bransjen: 2,5

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Er det lov å si alt? Jeg synes det er utrolig spennende å jobbe i en bransje som kontinuerlig endres og vi må strebe etter å tilegne oss ny kunnskap og kompentanse for å kunne være en ledende aktør i markedet. Kombinasjen av tilgang på spennende teknologi og  ikke minst rom for å teste ut nye smarte løsninger, gir oss en unik mulighet til å forme vår egen hverdag, og det er ekstremt kult. I tillegg til å ha en vinnerkultur på kontoret, har jeg flotte kollegaer som hjelper meg å utvikle egen kompentanse.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Jeg jobber hovedsakelig med programmatiske kjøp, så jeg synes det er veldig spennende å utforske muligheter for synergier på tvers av mediekanaler. I stedet for å jobbe  silobasert, jobber vi nå i større grad med deling og optimalisering av data på tvers av kanaler.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Jeg er veldig fornøyd med dagens situasjon, men jeg hadde nok innført en «obligatorisk» sportsbegivenhet i ny og ne.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Jeg brenner veldig for utviklingen innenfor kunstig intelligens og maskinlæring, og det enorme potensiale det har for digital markedsføring. Bruken av skreddersydde algoritmer gjør at vi ser store forbedringer i våre kunders KPIer, spesielt i kombinasjon med maskinlæring. Automatisering og effektivisering av våre digitale kjøp er et stort fokusområde for oss. Det blir utrolig spennende å følge utviklingen innenfor dette området, og hvilken effekt det kan skape for både kunder og byrå.

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem fra 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.

1. Spotify
  2. Messenger (Facebook)