Tilbake til Unge talenter

Unge talenter – Stian Killingberg, OMD

Navn: Stian Killingberg

Jobber i: OMD

Tittel: Digital Manager

Antall år i bransjen: 3

  1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Det mest spennende med jobben min er muligheten til å jobbe med et bredt spekter av interessante merkevarer, og sammen med dem finne løsninger for å nå målgruppen i en fragmentert mediehverdag. Ingen kampanje er lik, og tilnærmingen må tilpasses. Det å hele tiden lete etter nye muligheter i et landskap som konstant er i utvikling er ekstremt motiverende, og er kilde til en spennende og variert hverdag.

 

  1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Akkurat nå er det ingen tvil om at GDPR og AI er to buzzwords som gjør det spennende å se hva fremtiden bringer. GDPR vil bidra til en god og nødvendig opprydding innen håndtering av data og stiller høyere krav til innsamleren. Som en konsekvens av dette vil vi trolig miste mye data, men jeg er sikker på at det vi sitter igjen med vil være av betydelig høyere kvalitet enn tidligere. Når det gjelder AI er det ingen tvil om at det vil påvirke hverdagen vår mer og mer i fremtiden. Vi ser allerede hva algoritmene vi har tilgjengelig kan bidra med og utviklingen har vært/er enorm. Kombinasjonen med data og AI vil i fremtiden kunne gi oss helt unike muligheter innenfor markedsføring.

 

  1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Vaffel fredag! Jeg hadde samlet hele byrået til vaffelspising og presentasjon av ukens case for inspirasjon til nye løsninger. Hygge + faglig innhold er en perfekt kombinasjon.

 

  1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

To faktorer jeg mener er svært viktig å ta hensyn til i en digital fremtid er brukervennlighet og tilgjengelighet. Jeg opplever fortsatt nettsider hvor det er tilnærmet umulig å finne informasjon eller konvertere på. Dette gjelder spesielt på mobil. Jeg tror mye av jobben for å lykkes som merkevare er å gjøre informasjonen så tilgjengelig som mulig, og gjøre brukeropplevelsen sømløs. Jeg ser med stor interesse på trenden med systemer/merker som bidrar til å gjøre tjenester/produkter så tilgjengelig som mulig og forenkle prosessen ved å gå rett til kilden.

 

  1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem fra 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  1. Facebook
  2. Snapchat
  3. Spotify
  4. Ruter
  5. YR