Navn: Stian Rogert Kristiansen
Jobber i: Vizeum
Tittel: Head of Digital
Antall år i bransjen: 6 år
- Hva synes du er det mest spennende med din jobb?
Å få lov til å jobbe med noen av Norges største og flinkeste annonsører i et komplekst og stadig mer fragmentert digitalt landskap gjør hver dag til en unik arbeidsdag! Sammen med fantastiske samarbeidspartnere i form av publisister og teknologiselskaper jobber vi med merkevarer som stadig flytter grenser med mål om en bedre (digital) hverdag for oss som forbrukere.
- Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?
Vi lever i en verden som stadig digitaliseres og utvikles med den digitale økonomien. Å få lov til å jobbe med alle mulighetene og utfordringene det bærer med seg hver eneste dag er et privilegie. Setter du deg ned og ser bakover i speilet i 5 minutter er det fare for å bli forbigått av nye produkter og tjenester som ofte har sitt opphav i den fjerde industrielle revolusjonen vi nå er midt oppe i.
- Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?
Med fare for å være kjedelig og diplomatisk må jeg si at de byråene og byrålederne jeg kjenner godt nok til å si noe om gjør en særdeles god jobb i et krevende marked. Med det sagt tror jeg byråene og byrålederne som lykkes best i tiden fremover er de som evner å og omfavne verdien i samspillet mellom mennesker, data og teknologi. Byråene som bygger sitt fundament rundt dette er etter min mening best rustet til å møte morgendagens digitale muligheter og utfordringer.
- Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.
Programmatisk som kjøpsmetode er undervurdert og blir for ofte fremstilt i et dårlig lys i media! Alt som kan digitaliseres vil digitaliseres, og alt som digitaliseres vil automatiseres – mer eller mindre alle mediekjøp vil være programmatiske i fremtiden. Denne muligheten må vi gripe fremfor å snakke den ned og bort. Her har vi muligheten til å ta ut det beste i samspillet mellom oss mennesker, data og teknologi. I stedet velger vi å fokusere på og gi programmatisk skylden for barnesykdommer som alltid har vært tilstede i digitale kjøp, uavhengig av kjøpsmetode. La oss heller løfte kunnskapsnivået i bransjen generelt og sammen skape verdi, skjerpings!
- Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
- Spotify
- YouTube
- Vipps
- Netflix