Tilbake til Unge talenter

Jobber i: Vizeum

Tittel: Head of Digital

Antall år i bransjen: 6 år

1. Hva synes du er det mest spennende med din jobb?

Å få lov til å jobbe med noen av Norges største og flinkeste annonsører i et komplekst og stadig mer fragmentert digitalt landskap gjør hver dag til en unik arbeidsdag! Sammen med fantastiske samarbeidspartnere i form av publisister og teknologiselskaper jobber vi med merkevarer som stadig flytter grenser med mål om en bedre (digital) hverdag for oss som forbrukere.

1. Hva synes du er det mest spennende med å jobbe i bransjen akkurat nå?

Vi lever i en verden som stadig digitaliseres og utvikles med den digitale økonomien. Å få lov til å jobbe med alle mulighetene og utfordringene det bærer med seg hver eneste dag er et privilegie. Setter du deg ned og ser bakover i speilet i 5 minutter er det fare for å bli forbigått av nye produkter og tjenester som ofte har sitt opphav i den fjerde industrielle revolusjonen vi nå er midt oppe i.

1. Du er byråleder for en uke, noe du vil endre eller tiltak du vil innføre?

Med fare for å være kjedelig og diplomatisk må jeg si at de byråene og byrålederne jeg kjenner godt nok til å si noe om gjør en særdeles god jobb i et krevende marked. Med det sagt tror jeg byråene og byrålederne som lykkes best i tiden fremover er de som evner å og omfavne verdien i samspillet mellom mennesker, data og teknologi. Byråene som bygger sitt fundament rundt dette er etter min mening best rustet til å møte morgendagens digitale muligheter og utfordringer.

1. Noe faglig eller bransje relatert du brenner for som du ønsker å si noe om? Nå har du sjansen.

Programmatisk som kjøpsmetode er undervurdert og blir for ofte fremstilt i et dårlig lys i media! Alt som kan digitaliseres vil digitaliseres, og alt som digitaliseres vil automatiseres – mer eller mindre alle mediekjøp vil være programmatiske i fremtiden. Denne muligheten må vi gripe fremfor å snakke den ned og bort. Her har vi muligheten til å ta ut det beste i samspillet mellom oss mennesker, data og teknologi. I stedet velger vi å fokusere på og gi programmatisk skylden for barnesykdommer som alltid har vært tilstede i digitale kjøp, uavhengig av kjøpsmetode. La oss heller løfte kunnskapsnivået i bransjen generelt og sammen skape verdi, skjerpings!

1. Velg fem av de følgende tjenestene basert på viktighetsgrad for deg personlig, og ranger dem 1 til 5 (viktigste først): Instagram, Snapchat, facebook, WhatsApp, Spotify (eller annen musikktjeneste), YR (eller annen værtjeneste), YouTube, Netflix, HBO, Vipps, Ruter.
  2. Spotify
  3. YouTube