Tilbake til Uncategorized

Young Lions Media 2022

JOBBER DU I ET MEDIEBYRÅ? ER DU 31 ÅR ELLER YNGRE?  DA HAR DU MULIGHETEN TIL Å REPRESENTERE NORGE I DEN INTERNASJONALE KONKURRANSEN YOUNG LIONS MEDIA I CANNES.

I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere –  og konkurrere om de gjeve Cannes Lions- prisene for beste arbeid gjennom året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen Young Lions Media, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter som jobber i mediebyrå. For å delta må man først kvalifisere deg i en nasjonal konkurranse, hvor man skal utarbeide en mediestrategi for en utvalgt organisasjon.

MEDIEBYRÅFORENINGEN OG CAPA INVITERER UNGE TALENTER TIL Å DELTA!

I Norge er det CAPA Kinoreklame AS, som i samarbeid med Mediebyråforeningen, arrangerer den nasjonale konkurransen innen mediestrategi. En utvalgt jury kårer vinnerteamet, som går videre til å konkurrere i Cannes.

Deltakerne må være under 31 år (født på eller etter 24. juni 1990), delta i et team på to personer og være ansatt i samme mediebyrå.

Viktige informasjon og frister for deg som ønsker å delta i Young Lions Media 2022

• 4. februar: Frist for påmelding, sendes til kristin@mediebyraaforeningen.no
  • 10. mars kl. 09.00: Mediebyråforeningen sender ut brief
  • 13. mars kl. 22.00: Innleveringsfrist. Sendes til kristin@mediebyraaforeningen.no
  • 15. mars: Oppgaven presenteres for for en jury. Hvert team har 10 minutter til presentasjon og 10 slides. Presentasjonene må være på engelsk. Deretter er det 5 minutter Q&A. Juryering starter etter at alle presentasjonene er gjennomført og det kåres en vinner samme ettermiddag/kveld
  • Vinnerteamet forplikter seg til å delta på den internasjonale konkurransen

Årets utvalgte organisasjon for den nasjonale konkurransen er Mental Helse Ungdom (MHU). De kreative idèene og arbeidet i sin helhet, kan valgte MHU står fritt til å bruke etter at konkurransen er avsluttet. Teamet eller byrået honoreres ikke.

Vinnerteamet får dekket deltakeravgift og delegatpass til to personer i Cannes festivalen i slutten av juni, forutsatt at vinnerteamet er medlem av Mediebyråforeningen (ikke-medlemmer dekker alle utgifter selv). Flyreise og opphold dekkes av deltagerteamet. For fysisk deltakelse stilles det krav om gyldig korona-pass.

YOUNG LIONS MEDIA COMPETITION I CANNES

Vinneren av den norske konkurransen kvalifiserer seg til å delta i Cannes. For å sikre like konkurransevilkår arrangeres den internasjonale konkurransen i år digitalt. Konkurransen i kategorien Media går av stabelen 30. mai og kvalifiserte team for 24 timer på å løse en innovativ mediestrategi for en utvalgt organisasjon. Strategien skal presenteres foran en jury, og teamene har 10 minutter og 10 slides til rådighet. Teamene må vise hvordan de har løst oppgaven ved hjelp av utvalgte mediekanaler, hvordan de vil skape engasjement, hvordan de bruker nye medier, og hvordan de gjennom forbrukerinnsikt leverer en overbevisende strategi. Etter presentasjonen blir det 5 minutter Q&A og arbeidet bedømmes ut fra kreativitet, tydelighet og gjennomførbarhet.

Har du spørsmål om Young Lions Media? Kontakt Kristin Brimi i Mediebyråforeningen: kristin@mediebyraaforeningen.no (90180416)