Young Media Lions Norge 2019

Jobber du i et mediebyrå? Er du 30 år eller yngre?  Nå har du muligheten til å representere Norge i den internasjonale konkurransen Young Media Lions i Cannes.

I Juni hvert år samles den internasjonale kreative-/reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere, og konkurrere om de gjeve «Cannes Lions» prisene for beste arbeid i året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen «Young Media Lions», som har til hensikt å få vist frem og utfordre de skarpeste unge talentene i mediebyråene. Young Media Lions er en internasjonal konkurranse, hvor vi søker om å få en plass til et team som skal representere Norge i Cannes. Teamene blir valgt ut i nasjonale konkurranser hvor landets mediebyråer kan sende sine utvalgte kandidater.

I Norge er det CAPA Kinoreklame AS (representant for Cannes Lions i Norge), i samarbeid med Mediebyråforeningen, som arrangerer den nasjonale konkurransen innen mediestrategi og til slutt velger ut representanter ved hjelp av en jury. Teamet som vinner den nasjonale konkurransen blir sendt til Cannes for å delta i den internasjonale Young Media Lions konkurransen. I Cannes venter en tøff konkurranse fra rundt 30 andre nasjoner, og en ny case oppgave å løse – i løpet av 24 timer.

Alexander Mostue og Anine Iversen, Futatsu Industries, vinnere av Young Media Lions Norge 2018.

For å kunne delta i Young Media Lions må du oppfylle følgende kriterier:

• Teamet må bestå av to personer hvor begge er 30 år eller yngre (født etter 25. Juni 1988).
  • De to personene må jobbe i samme mediebyrå (fast ansatt).

I den nasjonale Young Media Lions konkurransen vil case oppgaven de aktuelle teamene blir satt til å løse våre å skape en innovativ mediestrategi for en utvalgt veldedig organisasjon. Brief blir gjort tilgjengelig på denne nettsiden, besvarelsen skal sendes inn per e-post, og presenteres foran en jury. De kreative idèene og arbeidet i sin helhet som teamene leverer og presenterer kan valgte organisasjon stå fritt til å bruke etter at konkurransen er avsluttet. Teamet eller byrået honoreres ikke.

Young Media Lions samling i Oslo 4. Desember

Vi inviterer dere som ønsker å delta i Young Media Lions 2019 til en samling hvor dere kan få høre mer om Young Media Lions, tidligere deltakeres erfaringer, og møte årets utvalgte veldedige organisasjon som vil stå bak årets case oppgave.

Det vil bli servert mat og drikke, samt visning av den nye filmen «Robin Hood».

Påmelding til samling: merete@mediebyraaforeningen.no

Tid: 15.00

Adresse: Vitaminveien 27, 0485 Oslo.

Frist for påmelding: 27. November

Viktige datoer for deg som ønsker å delta i Young Media Lions 2019

• Brief sendes ut til teamene i mediebyråene Torsdag i uke 4 2019
  • Besvarelse må leveres Søndag innen kl. 22.00 i uke 4 2019
  • Presentasjoner avholdes i uke 6 2019
  • Vinnere presenteres i uke 7 2019
  • Young Media Lions i Cannes: 18. – 21. Juni 2019

Viktig praktisk informasjon

Vinner-teamets arbeidsgiver vil sammen med Mediebyråforeningen dele kostnader forbundet med å sende de to deltakerne til Cannes (fly, overnatting, og YML delegatpass).

Har du noen spørsmål vedrørende Young Media Lions? Kontakt Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen merete@mediebyraaforeningen.no