Young Media Lions Norge 2020

Jobber du i et mediebyrå? Er du 30 år eller yngre?  Nå har du muligheten til å representere Norge i den internasjonale konkurransen Young Media Lions i Cannes.

I Juni hvert år samles den internasjonale kreative-/reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere, og konkurrere om de gjeve «Cannes Lions» prisene for beste arbeid i året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen «Young Media Lions», som har til hensikt å få vist frem og utfordre de skarpeste unge talentene i mediebyråene. Young Media Lions er en internasjonal konkurranse, hvor vi søker om å få en plass til et team som skal representere Norge i Cannes. Teamene blir valgt ut i nasjonale konkurranser hvor landets mediebyråer kan sende sine utvalgte kandidater.

I Norge er det CAPA Kinoreklame AS (representant for Cannes Lions i Norge), i samarbeid med Mediebyråforeningen, som arrangerer den nasjonale konkurransen innen mediestrategi og til slutt velger ut representanter ved hjelp av en jury. Teamet som vinner den nasjonale konkurransen blir sendt til Cannes for å delta i den internasjonale Young Media Lions konkurransen. I Cannes venter en tøff konkurranse fra rundt 30 andre nasjoner, og en ny case oppgave å løse – i løpet av 24 timer.

For å kunne delta i Young Media Lions må du oppfylle følgende kriterier:

• Teamet må bestå av to personer hvor begge er 30 år eller yngre (født etter 22. Juni 1989).
  • De to personene må jobbe i samme mediebyrå (fast ansatt).

I den nasjonale Young Media Lions konkurransen vil case oppgaven de aktuelle teamene blir satt til å løse våre å skape en innovativ mediestrategi for en utvalgt veldedig organisasjon. Brief blir gjort tilgjengelig på denne nettsiden, besvarelsen skal sendes inn per e-post, og presenteres foran en jury. De kreative idèene og arbeidet i sin helhet som teamene leverer og presenterer kan valgte organisasjon stå fritt til å bruke etter at konkurransen er avsluttet. Teamet eller byrået honoreres ikke.

Årets utvalgte veldedige organisasjon for den nasjonale Young Media Lions konkurransen er tatt fra FNs bærekraft mål og er om «Sult».

Viktige datoer for deg som ønsker å delta i Young Media Lions 2020

• Frist for påmelding til den nasjonale Young Media Lions konkurransen er 16. januar
  • Brief sendes ut til teamene i mediebyråene Torsdag 23. januar
  • Besvarelse må leveres Søndag 26. januar innen kl. 22.00
  • Presentasjoner avholdes torsdag 6. februar
  • Vinnere presenteres i uke 6
  • Young Media Lions i Cannes: 22. – 26. Juni 2020

Viktig praktisk informasjon

Vinner-teamets arbeidsgiver vil sammen med Mediebyråforeningen dele kostnader forbundet med å sende de to deltakerne til Cannes (fly, overnatting, og YML delegatpass). Er mediebyrået ikke medlem av Mediebyråforeningen vil byrået selv stå for alle kostnader.

Har du noen spørsmål vedrørende Young Media Lions? Kontakt Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen merete@mediebyraaforeningen.no

Hanna Sandström og Aurora Bjerke Nilsen, Mediacom, vinnere av Young Media Lions Norge 2019.