Tilbake til Nyheter

Omnicom Media Group til topps i Young Media Lions

Omnicom Media Group -duoen Helena Elise Dokken og Malin Christine Gregersen gikk helt til topps i den norske kvalifiseringen til Young Media Lions (YML) som arrangeres i Cannes i juni. Duoen løste mediestrategi-problemstillingen fra Un World Food Programme, best av samtlige 12 deltaker-team.

Deltakerne i Young Media Lions (YML) blir valgt ut i nasjonale konkurranser. Her møtes lovende mediebyrå-team fa store deler av verden til konkurranse. Nå er det norske bidraget klart. I Cannes venter konkurranse fra rundt 30 nasjoner. En ny case skal løses på 48 timer.

Audio Video planner, Helena Elise Dokken, og Product Manager, Malin Christine Gregersen, fra Omnicom Media Group var det ingen som klarte å hamle opp med da Capa Kinoreklame i samarbeid med Mediebyråforeningen arrangert kvalifiseringen torsdag 6. februar. CAPA er representant for Canne Lions i Norge. Deltakerne fikk i oppgave å skape en mediestrategi for caset fra Un World Food Programme.

Plass nummer to gikk til Omnicom Media Group-teamet Amanda Bostad (Digital Planner) og Megerditch Stiegler Chadoyan (Digital Productivity Manager). På tredjeplass kom Mediacom-teamet Stian Killingberg (Senior Digital Strateg) og Aurora Bjerke Nilsen (Audio Visual Executive).

Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen var svært godt fornøyd med både vinnere og nivået generelt i konkurransen.

-Strålende seier til duoen fra Omnicom Media Group og imponerende nivå i konkurransen. Vinner-teamet viste en stor grad av forståelse for oppgaven og briefen – og hadde ved hjelp av sin innsikt løst det på en kreativ og spennende måte. I juryen satt; Christoffer Nergård fra PHD, Therese Becke fra RED Dentsu X,  Merete Nyvold Johannessen fra Elg Oslo, og Gareth Williams fra Capa. Juryen var enige om at vi fikk en verdig vinner, sier Merete Mandt Larsen, daglig leder i Mediebyråforeningen.

«Vi er utrolig stolte over å ha vunnet Young Media Lions og gleder oss til å representere Norge i Cannes. Det er ekstra spesielt å få lov til å vinne dette sammen, ettersom vi ved siden av å være kollegaer også er veldig gode venner! Vi møttes mens vi tok master sammen på BI, og endte blant annet opp med å skrive masteroppgaven sammen. Deretter var vi så heldige at vi begge fikk jobb i Omnicom Media Group, og vi er i dag utrolig stolte av å få være en del av et miljø som satser så tungt og tydelig på unge talenter.»  Helena Elise Dokken og Malin Christine Gregersen.