MEDIEDAGEN 2023 | 31. AUGUST
Markedsføring har aldri vært mer komplekst enn i dag, og kravet til dokumentert EFFEKT er ufravikelig. Men, hvordan kan vi fortsette å sikre avkastning for medieinvesteringene når alt blir dyrere, krona mindre verdt og inflasjonen øker?
Hvem har ansvaret for at innsatsen faktisk gir resultater? Og hva kan vi i bransjen egentlig lære av hverandre?
Bli med når noen av bransjens fremste markedsførere deler kunnskap og erfaringer på MEDIEDAGEN 2023 – og setter fokus på EFFEKT. Vi håper å se deg på Latter 31. august 2023 kl. 11.30. Programmet starter kl. 12.00 og det faglige varer til kl. 16.15.
SIKRE DEG DIN BILLETT NÅ – PÅMELDINGEN ER I GANG!
Vi avslutter dagen med å invitere deg til en hyggelig AfterWork fra kl 16.15 hvor vi mingler med gode bransjekolleger med noe godt i glasset og litt å spise. NB: Husk å melde deg på når du booker billetten!
PROGRAM MEDIEDAGEN 2023
PAAL FURE – CEO I DENTSU NORGE OG NORD EUROPA
Paal Fure er CEO i dentsu Norge og Nord Europa. Fure har jobbet i dentsu siden 2006, og har vært konsernsjef siden 2012. I 2020 fikk Fure også ansvaret for dentsu Nord Europa, i tillegg til sin stilling som CEO i Norge.
I 2023 ble Fure kåret til en av bransjens mest populære leder i «Bransjerapporten» utviklet av Teft.
Han har i mange år vært ansett som en av Norges fremste trendanalytikere og er en etterspurt tungvekter innen marketingstrategi og fremtidsorientering. Fure er også en meget ettertraktet foredragsholder, og i år er det nettopp han som skal lede oss gjennom MEDIEDAGEN 2023!
PROGRAM FOR DAGEN:
Kl: 12:00-13:15
TERJE ERIKSTAD – FINANSREDAKTØR I DAGENS NÆRINGSLIV
Terje Erikstad er finansredaktør i Dagens Næringsliv. Han har tidligere vært reporter, korrespondent og leder for nyhetsredaksjonen. Erikstad skriver om finans, energi, næringsliv og økonomi nasjonalt og globalt. Han skriver to ukentlige nyhetsbrev, om finans og energi. Erikstad har studert samfunnsøkonomi og idéhistorie ved Universitetet i Oslo. Han har en Master i finans fra Norges handelshøyskole, og er både autorisert finansanalytiker og porteføljeforvalter. Som journalist har Erikstad vunnet både Den store journalistprisen og Skup-prisen.
Terje Erikstad og Ellen Hovind Myhre tar pulsen på markedet i dag og den økonomiske tiden vi går inn i.
ellen hovind myhre – TREND- OG SAMFUNSSANALYTIKER I MINDSHARE
Ellen jobber som Trend- og samfunnsanalytiker som i praksis betyr at hun følger med på ulike trender på samfunnsnivå og hvordan disse påvirker oss som individer. Hun holder også et øye med medievanene våre, i tillegg til å være innsiktsrådgiver for Helsedirektoratet. Under koronapandemien fokuserte hun mye på hvilken effekt pandemien hadde på oss forbrukere, og spesielt de unge.
Ellen Hovind Myhre møter Terje Erikstad til en prat om hvordan økonomien vil forme valgene vi tar og hvordan de ser for seg at markedet kommer til å utvikle seg fremover.
HALLVARD AASE-NILSEN, HEAD OF ANALYTICS & INSIGHT I WAVEMAKER
Hallvard har over 25 års erfaring fra bransjen og jobber i dag som strategiansvarlig i mediebyrået Wavemaker.. Han er spesielt opptatt av å skape effekt gjennom å forstå forbrukeratferd og dynamikkene i forbrukers kjøpsreise.
“USIKRE TIDER – HVA BØR DU SOM MARKEDSFØRER IKKE GJØRE”
Momentum kjøpsreiseundersøkelse er verdens største database av kjøpsreiser med over 1,5 millioner dybdeintervjuer på tvers av ulike markeder og kategorier. Momentum gir unik innsikt i forbrukeratferd gjennom hele kjøpsreisen, og i dag deler Mads aggregerte og lokale funn fra databasen som har stor betydning for hvordan markedsbudsjetter bør allokeres.
RONNY KJESERUD – HEAD OF BRAND STATEGY AND PLANNING, TELIA
Ronny har lang erfaring fra blant annet Telia, Carat, Telenor, McCann og Coca Cola. Han har et brennende engasjement for strategi, merkevarebygging, effekt og analyse og hvordan markedsavdelinger kan jobbe for å få resten av organisasjonen med på reise
“HVORDAN FÅ GJENNOMSLAG FOR EFFEKTFULLEE OG EFFEKTIVE MARKEDSINVESTERINGER I TØFFE TIDER”
Kl. 13:15-13:25 PAUSE
Kl. 13:35-14:50
TANJA APPENZELLER – Head of DNB Customer Experience Management | MARTECH, DNB
Tanja har lang erfaring med hvordan data i virksomheter skaper verdi for kunden og for virksomheten. Hun har jobbet med både IT og Markedsføring. Tanja brenner for relevante kundeopplevelser og personalisering i stor skala og at markedsføringen bygger på klok bruk av data og teknologi.
AI – IN THE STYLE OF DNB
På rekordtid har forbløffende gode tjenester som skriver godt for deg og lager kule bilder blitt tilgjengeliggjort til millioner av mennesker gjennom OpenAI ++. Det er viktig at merkevaren tar godt vare på sitt visuelle uttrykk og merkevarens språk i en flom av AI generert innhold. Tanja vil dele hva DNB har gjort og lært på sin AI reise, samt tilnærming til veien videre.
PERNILLE VERMEDAL HØGH, HEAD OF INSIGHTS & EFFECTS, SCHIBSTED MARKETING SERVICES
Pernille Vermedal Høgh leder innsiktsavdelingen i Schibsted Marketing Services og har mer enn 15 års erfaring fra analyse og kommunikasjon. Hun og resten av avdelingen jobber hver dag med å innhente og presentere innsikt som skal bidra til en bedre forståelse av forbrukerne og hvordan vi mest effektivt kommuniserer med dem.
EN VERDEN UTEN REKLAME – EN DYSTOPI ELLER EN LØSNING?
Irritasjonen over reklame er økende, samtidig som oppmerksomheten for reklame synker. Kanskje man bare skulle forby dritten? Pernille og Gard kommer med sine perspektiv på hva konsekvensene av en verden uten reklame vil være og hvorfor verken bedrifter, forbrukere eller samfunnet som helhet vil være tjent med dette.
GARD STEIRO, ANSVARLIG REDAKTØR OG ADMINISTRERENDE DIREKTØR, VERDENS GANG AS
Gard Steiro er ansvarlig redaktør og administrerende direktør i mediehuset Verdens Gang AS. Han har jobbet i VG siden 2015, de første to årene som nyhetsredaktør før han i 2017 ble mediehusets øverste leder. Steiro har hatt mange ledende posisjoner i Schibsted News Media, bl.a. som sjefredaktør i Bergens Tidende, og ulike styreverv i Schibsteds datterselskaper. Steiro sitter nå i ledergruppen i Schibsted News Media.
EN VERDEN UTEN REKLAME – EN DYSTOPI ELLER EN LØSNING?
Irritasjonen over reklame er økende, samtidig som oppmerksomheten for reklame synker. Kanskje man bare skulle forby dritten? Pernille og Gard kommer med sine perspektiv på hva konsekvensene av en verden uten reklame vil være og hvorfor verken bedrifter, forbrukere eller samfunnet som helhet vil være tjent med dette.
STEN BRÅTHEN LEDER PANELDEBATTEN!
Diskusjon om de ulike aktørenes rolle i annonsørenes verdikjede.
Vi inviterer til en diskusjon rundt målet vi alle har til felles; å skape effekt for annonsørene.
«Alle» vil eie annonsøren, «alle» har de beste produktene, «alle» er de beste rådgiverne – men hvem skal annonsøren egentlig forholde seg til? Hvem bør de lytte til? Hvilket ansvar har hver og en av oss, og jobber vi egentlig optimalt for annonsøren, sammen? Kan vi gjøre noe anderleledes for å sikre verdiøkning i alle ledd?
Kl. 14:50-15:10 PAUSE
Kl. 15:10-16:15
THOMAS JOHANSEN – Digital DIREKTØR i phd
Thomas har omfattende erfaring innenfor det digitale økosystemet, og sterk kunnskap og kompetanse både relatert til det strategiske og operasjonelle, på tvers av kanaler. Nominert til Årets Foredragsholder av ANFO i 2018 og 2019. Prisvinner i ANFO Effekt, Gulltaggen, INMA Performance og Medieprisen.
“ENKLERE Å SI JA… NÅR DU HAR EN GODT FORANKRET PLAN”
Foredraget gir innblikk i Obs BYGG sitt nye kommunikasjonskonsept «Enklere å si JA» og Thomas deler hvordan innsikt, teori og kontinuerlige målinger ble tatt i bruk for å sikre effekt. Gjennom mentale inngangsporter, pretesting, merkevaremålinger og salgsmodellering oppnår Obs BYGG historisk gode tall og knuser markedet.
thomas grønnemark – profesjonell innkasttrener i fotball, forfatter og foredragsholder
Thomas Grønnemark reiser rundt i hele verden og hjelper klubber som Liverpool FC, Ajax og det Mexicanske landslag med å bli bedre på innkast! Thomas har en fargerik bakgrunn som friidrettssprinter, bobfører (!) verdensrekordholder i kast, og har holdt mer enn 500 foredrag om innovasjon for selskaper som Lego, Vestas og Harvard Medical School.
“REINVENT – HVORDAN EN INNOVATIV TILNÆRMING TIL FRUSTRASJONER KAN GI DEG ET EPISK COMEBACK”
Thomas deler erfaringer på hva du må være oppmerksom på for å skape en innovativ kultur. Du innsikt fra forskning – kombinert med historien om hvordan én actionhelt, den romerske hæren og en enorm fugleflokk kunne innovere sportens verden. For både som bedrifter og privatpersoner kan vi gjøre mye mer enn vi tror. Hvis vi har mot til å tenke nytt!