Jurygeneral for Performance Awards er klar

Performancekonferansen har i mange år satt digital markedsføring på agendaen, og hyllet de beste og mest innovative jobbene som driver bransjen fremover. Nå er årets Performance Awards klar med Inge Hofstad Kjeilen fra dentsu i spissen som jurygeneral.

Etter at INMA ble avviklet i mars 2024, så det usikkert ut for konferansens fremtid. Men etter at Bransjerådet for søkemotormarkedsføring (Bra Søk) og Mediebyråforeningen kom på banen, får konferansen nå nytt liv og vil avholdes 3. april 2025 i Oslo.

En viktig del av konferansen er Performance Awards, som skal fremheve alle de gode jobbene som gjøres i markedsavdelingene og i byråene der ute. Det er allerede mulig å sette i gang med caseskriving nå.

– Jeg har alltid følt at Performancekonferansen er en av de mest nyttige konferansene i Norge, man lærer alltid noe nytt som gjør deg flinkere i jobben. Fokuset vårt er å drive den digitale bransjen fremover, og ingenting er bedre enn å få inspirasjon fra andre bransjekolleger på hva de gjør som vi selv ikke har tenkt på. Det hele starter med å dokumentere jobbene vi gjør i form av case-innsendelser, sier jurygeneral Inge Hofstad Kjeilen.

– Det digitale i dag smelter i større grad sammen med det analoge, der TV-kanaler stadig øker andel reklamevarelager på streaming og utendørsselskaper selger visninger programmatisk. Samtidig har de digitale mediekanalene vært gjennom en periode med begrensninger i bruk av data og restriksjoner på sporing og bruk av tredjeparts-cookies. Dette tvinger oss til å tenke i nye baner, og man er aldri utlært i bransjen uansett erfaringsnivå. Vi mener derfor at årets Performance Awards fanger bredere enn noensinne, og en caseinnsending kan være vel så mye bruk av offline kanaler som digitale kanaler, der fokuset er på å vise hvordan disse samlet gir effekt, sier Inge.

Styreleder i Bra Søk, Magnus Strømnes Bøe, er veldig fornøyd med å ha Inge på plass som juryleder.

– Inge er en særdeles kompetent fyr, som har vært med Performancekonferansen og Performance Awards i mange år, i form av å skrive caser, holde innlegg og ikke minst vinne mye på vegne av eget byrå. Jeg er veldig glad for å ha Inge som jurygeneral, det kommer til å bety mye for konkurransen og konferansen.

Daglig leder i Mediebyråforeningen, Camilla Gåre, ser frem til å motta sterke bidrag fra bransjen.

– Vi har tidligere uttalt at vi ønsker å gjøre Performancekonferansen og Performance Awards til et «must-attend»-arrangement for alle som er opptatt av digital markedsføring og -utvikling. Om vi skal nå dette målet så trenger vi å knytte til oss de faglige sterke profilene i bransjen, sier Gåre.

– Vi ser frem til å motta, juryere og hedre alle de gode arbeidene som gjøres i bransjen, og med Inge i spissen som jurygeneral så vet vi at det faglige nivået på juryeringen er i de beste hender. Vi gleder oss til å samle bransjen 3. april i år, avslutter Gåre.

Informasjon om årets kategorier og retningslinjer for caseskriving er nå tilgjengelig på performancekonferansen.no.
Frist for innsending av case er 5. mars.