Tøff kamp om Medieprisene – disse kjemper om finaleplassene

I år har Mediebyråforeningen og Mediaforum slått seg sammen for å arrangere en felles konferanse og prisutdeling – et krafttak for hele bransjen. Målet er klart: Å samle fagfolk, bygge nettverk og skape synergier på tvers, med fokus på læring fra de beste casene og inspirasjon fra noen av bransjens mest innflytelsesrike stemmer.

– Det ligger i vårt DNA å stadig utvikle oss. For oss i Mediaforum er dette samarbeidet en nødvendighet for å forbli relevante i en bransje som bugner av konferanser og prisutdelinger, sier Masha Scekic, styreleder i Mediaforum.

– Vi har med oss bransjens ledende priser, og årets innsendte bidrag er intet unntak. Bredden i årets caser vitner om det – både når det gjelder byråer, annonsører og kanaler. Juryen har hatt en krevende jobb med å velge ut de 35 jobbene som nå er nominert.


Spesielt i lys av de pågående diskusjonene rundt redaktørstyrte norske medier, må vi ærlig innrømme og trekke frem at vi gjerne skulle sett enda flere bidrag i mediekampanje-kategorien. Vi vet at det hver eneste dag gjøres imponerende arbeid som både treffer målgruppene og skaper målbar effekt – og disse historiene fortjener virkelig en plass i rampelyset.

Derfor: Dette er en shout out til alle dere som jobber med sterke mediekampanjer på tvers av norske mediehus – vi håper å se enda flere caser neste år, avslutter Scekic.


Spørsmålet om flere bidrag i mediekampanje-kategorien deler også Mediebyråforeningen:
– Jeg er helt enig med Masha – det er viktig å løfte frem det gode arbeidet som gjøres i bransjen hver eneste dag.
Derfor er vi ekstra glade for at vi i år samler kreftene om både Mediedagen og prisutdeling. Med MOMENTUM – fra motstand til medvind som tema byr vi på både faglig påfyll og inspirasjon – før vi feirer de beste under Medieprisen 2025. Vi gleder oss til å samle hele bransjen til en dag som kombinerer innsikt, nettverk og prisdryss, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.


Prisutdelingen og dagskonferansen går av stabelen 23. oktober på Taket, Steen & Strøm.

I løpet av kvelden skal det også deles ut flere høydepunkter: Best in Show, Norges Beste Medieselger – og den aller gjeveste utmerkelsen, Hedersprisen. Husk å stemme innen 6. oktober.

Mediestrategi
WAL, “Coop Grill Perfekt 2025”, Coop
EssenceMediacom, “Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett”, Telia Norge AS
Initiative, “Strawberry Anycation”, Strawberry
Dentsu / Carat, “Tør du la personligheten din avgjøre studievalget ditt?”, handelshøyskolen BI
EssenceMediacom, “VITA HJERTEGO – Umulig oppgave endte i vekst”, Mills
Publicis Starcom, “ice – en strategisk vekstreise”, Lyse
PHD Norge, “Volkswagen «The Walking Ads»”, Volkswagen (MMG)
OMD AS, “TORO Middag – Kjempegodt nok!”, Orkla Foods
WAL, “Slik ble Extra hele Norges fiskelykke”, Coop

Mediekreativitet
WAL, «Grill Perfekt 2025», Coop
EssenceMediacom, “IKEA Markedsplass – 700 000 IKEA butikker”, IKEA Norge
WAL, “Fabel – Tjuvlytting 2.0», Fabel Lyd AS
Essence Mediacom, “Specsavers 20 år: Med Bergen som scene – En kreativ lekeplass”, Specsavers
PHD Norge, “Volkswagen «The Walking Ads»”, Volkswagen (MMG)
Publicis Starcom & Anorak, “Leg på mobil, Stø AS
Dentsu X, “Big in Japan”, Stranda
Publicis Kitchen, “The last tour”, Naturhistorisk Museum
WAL, “Brusen som gikk viralt på sparebluss med verdens første stemmestyrte TikTok-annonse”, Hansa Borg Solera

Mediekampanje
JCDecaux, «Bransjetryner», JCDecaux
Amedia Innholdsbyrå, «Hvordan Amedia og INTERSPORT fikk hele Norge på gli», INTERSPORT
Aller Media, «Helt BAD ass med Jif”, Orkla Home and Personal Care
SCHIBSTED ASA, “Dyppet i Lano”, Orkla Home & Personal Care
Aller Media, “Wicked – Fra Musikalsuksess til Kinosuksess”, United International Pictures
Snapchat, “Fra swipe til søknad – Hvordan rekruttere unge på Snapchat”, Norsk Tipping
P4 RADIO HELE NORGE AS, “Grandiosa brukte radioens store fortrinn på en helt unik måte da de lanserte ny reklamelåt på ni radiokanaler samtidig!”, Orkla

Medieeffekt
WAL, «Komplett – En strategi som brøt med læreboka», Komplett
EssenceMediacom, «Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett», Telia Norge AS
Essence Mediacom, «Vekst mot strømmen: Hvordan dominere og vokse i et fallende marked», Specsavers
OMD, «Alt-i-ett ble vekstrakett», SpareBank 1
Publicis Starcom, «ice vinner Black Week igjen!», Lyse Tele
PHD Norge, «Volkswagen «The Walking Ads»», Volkswagen (MMG)
Dentsu X, «Slik løftet Bohus salget etter tre år med nedgang – Uten økt mediebudsjett», Bohus
OMD, «Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består», Gjensidige
Dentsu / Carat, «Norwegian – TAC», Norwegian
EssenceMediacom, «Vekst mot strømmen: Hvordan Vita Hjertego tok markedsandeler i et marked i fritt fall», Mills