Atyp vant den gjeveste prisen under ANFO Effekt 2024

ANFO Effekt gikk av stabelen 5. mars, og det var mange glade vinnere. Ett av våre medlemsbyråer, Atyp, stakk av med hele tre priser, hvor én av dem er den gjeveste prisen: ANFO Effekt Grand Prix. Denne prisen henger høyt og deles kun ut ved spesielle anledninger.

Det er en stolt byråleder, Hågen Pettersen, som forteller om seieren og samarbeidet med kunden:
«Bufdir har et viktig samfunnsoppdrag, og i over fire år har vi samarbeidet tett og godt om fosterhjemsrekruttering. I fellesskap har Bufdirs kommunikasjonsteam og Atyps media- og reklameteam utviklet flere kommunikasjonsløsninger som har fått anerkjennelse i bransjen. Det er inspirerende for alle involverte å se at godt innsiktsarbeid og sterke fortellinger gir resultater som blir lagt merke til.»

«Å lage reklame som folk takker for – skjer ikke hver dag, og er veldig, veldig moro,» understreker han.

Hågen Pettersen er ikke alene om prisen og trekker frem den gode gjengen som har jobbet sammen for å oppnå dette sterke resultatet:
«Fra Atyp har det vært veldig mange med på jobben, så jeg må nesten si hele media- og reklamebyrået, men trekker spesielt frem Marius Jensen som kunderådgiver, André Thorsen, Henrik Støre, Randi Repstad og Iselin Orskaug fra media.»

«I tillegg vil jeg også trekke frem Ulrik Solum Waagsether, Sindre Veseth Foss, Trond Vestengen, Dagmar Kollstrøm som kreative og Sonja Njølstad som prosjektleder,» avslutter en stolt byråleder.

Det spares ikke på gode ord fra juryen heller og de begrunner prisen slik:
«Dette er skikkelig bra håndverk. Innsikt til å få gåsehud av, kreativt til å få tårer av og resultater å bli blendet av. Strategien synliggjøres også på strålende vis i kommunikasjonen. Ved å ta tydelige og innsiktsdrevne valg, løst på en atypisk måte, er ikke juryen overrasket over de svært gode resultatene caset viser til.»

Se filmen og les mer om kampanjen her.

Vi gratulerer vinneren og sender en spesiell gratulasjon til alle våre medlemsbyråer som stakk av med gjeve priser!

Se alle vinnerne av ANFO Effekt 2024:
B2B
Gull: PowerOffice – «Har du 2 minutter?» (PowerOffice, Brist og Morgenstern)
Sølv: Gjensidige – «Tiden går, Gjensidige består» (Gjensidige, Anorak og OMD)
Bronse: Lyse Tele – «Redd kjeksen med ice bedrift» (ice bedrift, Morgenstern og Starcom)

NY
Gull: SpareBank 1 – «Alt-i-ett» (SpareBank 1, Morgenstern og OMD)
Sølv: Jif – «Helt enkelt en BAD ass badeplattform!» (Orkla, TRY og OMD)
Bronse: Gilde – «Fokus på forbrukerbehov skapte vekst» (Gilde, Publicis Starcom og TRY)

BÆREKRAFT
Gull: «Flere menn på banen i fosterhjemssaken» (Bufdir, Atyp, Fantefilm, Uhørt og Ohlogy)
Sølv: Prior – «Hanen eller egget?» (Nortura, Publicis Starcom og WAL)
Bronse: Av-og-til – «Barn påvirkes før du gjør det» (Bloom Oslo, Sagveien resort, Sara Døscher)

SMART TJENESTE
Gull: Røde Kors – «Blodtabellen» (Røde Kors, Morgenstern)
Sølv: Gjensidige – «Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består» (Gjensidige, OMD og NoA Anorak)
Bronse: Telia – «En Suksessfull og lønnsom relansering» (Telia, EssenceMediacom og TRY)

VEKST
Gull: Orkla – «FUN Light – Fra tørst til STØRST!» (Orkla Foods, Scream Media og OMD)
Sølv: BigOne – «Go big or go home» (Orkla Foods, OMD og Grid branding)
Bronse: Vipps – «Vipps, så tok vi markedsandeler på netthandel» (Vipps MobilePay, iProspect og TRY)

SMART PRODUKT/HANDEL
Gull: Lano – «Hvordan vi fikk hele Norges befolkning til å vaske de henda, igjen» (Lano, Orkla Home & Personal Care, TRY, OMD og Høien)
Sølv: Farmasiet – «En sluttpakke med gode betingelser» (Farmasiet, NoA Anorak og iProspect)
Bronse: KiMs – «KiMs gjenoppfinner kosen!» (Orkla Snacks, OMD, Per Høj og Design House)

Grand Prix
Bufdir – «Flere menn på banen i fosterhjemssaken» (Bufdir, Atyp, Fantefilm, Uhørt og Ohlogy)

Gratulerer til alle vinnerne!