Young Lions Media 2024 – påmeldingsfrist 27. februar

Jobber du i et mediebyrå? Er du 30 år eller yngre? Da har du muligheten til å representere Norge i den internasjonale konkurransen Young Lions Media i Cannes.

I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere – og konkurrere om de gjeve Cannes Lions-prisene for beste arbeid gjennom året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen Young Lions Media, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter som jobber i mediebyrå. For å delta må man først kvalifisere seg i en nasjonal konkurranse, hvor man skal utarbeide en mediestrategi for en utvalgt organisasjon.

Mediebyråforeningen og CAPA inviterer unge talenter til å delta!
I Norge er det CAPA Kinoreklame AS som, i samarbeid med Mediebyråforeningen, arrangerer den nasjonale konkurransen innen mediestrategi. En jury kårer vinnerteamet, som går videre til å konkurrere i Cannes.

Deltakerne må være 30 år eller under (født etter 21. juni 1993), delta i et team på to personer og være ansatt i samme mediebyrå. Vinnerteamet får dekket deltakeravgift og delegatpass (inntil kr. 40.000) for to personer i Cannes-festivalen 17.–21. juni, forutsatt at vinneren er medlem av Mediebyråforeningen (ikke-medlemmer dekker alle utgiftene selv). Flyreise og opphold dekkes av deltakerteamets arbeidsgiver.

Viktig informasjon og frister for deg som ønsker å delta i Young Lions Media 2024:

27. februar: Frist for påmelding, sendes til camilla@mediebyraaforeningen.no
6. mars kl. 22.00: Mediebyråforeningen sender ut brief
10. mars kl. 22.00: Innleveringsfrist, sendes til camilla@mediebyraaforeningen.no
12.mars: Oppgaven presenteres for en jury. Hvert team har 5 minutter til presentasjon og 10 slides. Presentasjonene må være på engelsk. Deretter er det 5 minutter Q&A. Juryering starter etter at alle presentasjonene er gjennomført og det kåres en vinner samme ettermiddag/kveld.

Meld deg på ved å sende inn følgende opplysninger på begge i teamet:
– Fullt navn
– Fødselsdag
– Firma og stillingstittel
– Mail
– Mobilnummer

MERK: Vinnerteamet forplikter seg til å delta på den internasjonale konkurransen i Cannes fra 17.-21. juni 2024.

Årets briefholder i den nasjonale konkurransen er CARE:
Økonomisk uavhengighet som virkemiddel i likestillingens kamp
CARE er en av verdens største bistandsorganisasjoner, og jobber med langsiktig utviklingsarbeid med søkelys på kvinners og jenters rettigheter. Årets brief vil for mange handle om å skape økonomisk uavhengighet for kvinner.

Vi setter svært stor pris på at Young Lions gjennom CAPA har valgt oss som briefholder i 2024. CARE jobber hver dag for jenter og kvinners rettigheter og likestilling internasjonalt. Når kvinner får tjene penger, bestemme over egen kropp og bruke sin stemme, har det positive ringvirkninger for hele samfunnet de er en del av. Samtidig ser vi dessverre at motkreftene til dette viktige arbeidet er store, sier Anne Kjersti Kværner, markedssjef i CARE Norge.

Det er veldig spennende at Norges største kreative talenter nå skal få bryne seg på å kommunisere vårt budskap. Vi håper de kommer med ideer og løsninger som vi kan bruke i fremtiden, for vi trenger økt engasjement og støtte, fortsetter hun.

Har du spørsmål om Young Lions Media? Kontakt Camilla Gåre i Mediebyråforeningen: camilla@mediebyraaforeningen.no (97003543).

Bilder fra Young Lions Kick off på Odeon kino: