«Listen to your pulse» – Vinner av Young Lions Media 2025

Med konseptet «Listen to your pulse» vant Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus årets Young Lions Media i Norge. Ideen, som benytter Garmin-data for å fremheve Svalbard som destinasjon for stressreduksjon, sikret vinnerteamet en plass til Young Lions Media-konkurransen i Cannes i juni.

I år var det hele 11 sterke team som konkurrerte om muligheten til å representere Norge i Cannes. Det er Mediebyråforeningen i samarbeid med Capa Kinoreklame AS som gir ut prisen for Young Lions Media i Norge. Etter en spennende juryering var det Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus som imponerte juryen mest med sin innovative og gjennomtenkte idé «Listen to your pulse». Kampanjen oppfordrer målgruppen – travle, helsefokuserte personer i alderen 35-65 år bosatt i skandinaviske storbyer – til å tilbringe en hel uke på Svalbard, i stedet for gjennomsnittlige 2,7 dager. Konseptet utnytter pulsmålinger fra Garmin-klokker for å synliggjøre hvordan stressnivået reduseres under oppholdet, og viser kontrasten til stressnivåene i storbyene.

Vinnerne ble svært overrasket fredag morgen på CAPA Kinoreklame AS sine kontorer da vinnerne ble annonsert.
– Oh my god! Så sinnsykt gøy, pulsen vår er i hundre, uttrykker Wirum da det ble klart at deres løsning var årets beste.
– Vi er veldig klare til å dra til Cannes og ta dem med storm. Endelig er det vår tur til å representere Norge, forteller Marcinkeviciute som har deltatt i Norge flere år på rad.
– Etter mye research så vi at Visit Svalbard har fokusert mye på opplevelser og pakkereiser, men vi hadde lyst til å ha søkelys på stillheten du opplever der oppe. «Svalbard Time» var en inspirasjon for oss, sier Wirum om briefløsningen.
– Det blir feiring i dag!

Juryens faglig ansvarlige, Stian Jansen, styreleder i Mediebyråforeningen og Managing Director i Dentsu Media, fremhever det høye nivået på årets bidrag: – Årets vinnere holdt et veldig høyt nivå, både på idé, strategi og kreativt uttak. Vi ble spesielt imponert over deres evne til å formidle caset på en effektiv, inspirerende og troverdig måte. Det var ingen enkel oppgave for juryen, da nivået var svært høyt på tvers av alle 11 bidragene. Juryen mener dette teamet vil representere Norge på den aller beste måten i Cannes.

Briefholder Visit Svalbard, representert ved Isabelle Johansen, Head of Marketing and Communication, er også svært fornøyd med årets løsninger: – Jeg er imponert over det jevnt høye nivået. Deltakerne har virkelig satt seg inn i Visit Svalbards utfordringer rundt bærekraft og lengden på oppholdene. Vinnercaset presenterte en enkel, men sterk idé som vi definitivt kan bygge videre på i vår fremtidige mediestrategi.

Også GroupM norgessjef Cathrine Hagen er utrolig stolt og fornøyd med å ha vinnerteamet i sin byrågruppering: – Young Lions Media er en konkurranse som henger utrolig høyt og en konkurranse vi som gruppe er opptatt av å delta i. I år deltok vi med to lag som har jobbet intens bak lukkede dører de siste dagene. Det at ett av lagene våre går helt til topps er vi veldig stolte av! Nå blir det feiring med kake på neste allmøte. Da skal Angelika og Maja også få muligheten til å presentere ideen sin til resten av gruppa for nå er det sikkert flere enn meg som er spente på å høre om konseptet «Listen to the pulse»» sier en begeistret gruppeleder.

Juryen understreker også at kvaliteten på bidragene gjennomgående var høy, noe som viser at bransjen har stor faglig bredde og kreativ kapasitet. Andreplassen gikk til Jesper Urban Mikkelsen og Petter Ellingvåg Diesen med caset «Donald, don’t visit Svalbard». Tredjeplassen gikk til Kine Paulsen Austerslått og Ern Ranchiyada Onpan fra Bloom med løsningen «Longtripbyen».

Juryen bestod av:
Faglig ansvarlig: Stian Jansen, Styreleder Mediebyråforeningen/Managing Director i Dentsu Media
Capa Kinoreklame AS: Gareth Williams, CCO
Visit Svalbard: Isabelle Johansen, Head of Marketing and Communication
Publicis Starcom: Andrea Hopen og Anna Gamme (fjorårets vinnerteam)
Mediebyråforeningen: Camilla Gåre, daglig leder
Observatør, Capa Kinoreklame AS: Julie B. Nielsen, Film and Insights Manager