Mediebyrå

10 mediebyråer forvalter reklameomsetning på 10 milliarder

Mediebyråenes oppgave er å hjelpe annonsørene å øke avkastningen på sine markeds- og medieinvesteringer. Basert på innsikt og kunnskap om målgrupper og medievaner jobber mediebyråene for å hjelpe annonsørene med å få mest mulig ut av sine mediebudsjetter, enten det handler om tradisjonelle medier, nye medier, egne medier eller fortjente medier. Arbeidsoppgavene spenner fra innsikt og rådgivning til mediestrategi og –planlegging, samt optimering av medieplaner med forhandlinger og plasseringer. Mediebyråenes arbeidsmodeller er ulike, men felles for alle er at de jobber for å skape effekt for annonsørene.

Medlemmene tilbyr

  • Innsikt og analyse
  • Kunnskap om mediene; deres egenskaper og effekter
  • Mediestrategi på kanalnivå
  • Sosiale medier, søkemotoroptimalisering og webanalyser
  • Internett- og søkemotormarkedsføring
  • Medierådgiving og –planlegging
  • Medieforhandlinger
  • Gjennomføring og kontroll
  • Dokumentering av effekt