Mediebyråforeningen inn i 2026 med nytt styre – samarbeid, bærekraft og rekruttering i fokus

Mediebyråforeningen går inn i et nytt år med et styrket styre. Ann Jack (WPP Media) er valgt inn som nytt styremedlem, og tilfører verdifull erfaring fra både norsk og internasjonalt byråmiljø. Sammen med styreleder Stian Jansen (Carat), Torstein Rafgård (OMD) og Hågen Pettersen (Atyp) skal hun bidra til å videreutvikle foreningens rolle som samlende bransjeaktør.

– Vi har et styre med solid bransjekunnskap og stor spennvidde. Det gir et sterkt utgangspunkt for å løfte de viktigste sakene fremover. Jeg ser virkelig frem til samarbeidet fra nå og i året som kommer, sier daglig leder Camilla Gåre.

Styreleder Stian Jansen understreker at Mediebyråforeningen nå skal bygge videre på fremgangen de siste årene:
– Foreningen har fått en tydeligere posisjon. Nå gjelder det å bruke den til å drive bransjen fremover. I 2026 blir samarbeid på tvers, bærekraft og rekruttering sentrale prioriteringer.

Nyvalgte Ann Jack trekker frem rekruttering som en nøkkel:
– For å drive utviklingen videre må vi både beholde dyktige folk og tiltrekke oss nye talenter. Jeg mener bransjen trenger mer mangfold – på alder, kjønn, erfaring og utdannelse – for å speile samfunnet rundt oss og forme fremtidens mediebyråverden. Skal vi lykkes, må vi også være tydelige på den økte verdien vi skaper for annonsører, medier og samfunnet for øvrig.

Mediebyråforeningen er i dag en sentral aktør i bransjen med initiativer og arenaer som Mediebarometeret, Mediedagen, Medieprisen (i samarbeid med Mediaforum), Veivalg (i samarbeid med KF) og Performance-konferansen (i samarbeid med Bra Søk). Målet er å styrke mediebyråenes posisjon og omdømme, og bidra til en attraktiv, aktuell og bærekraftig utvikling av bransjen.

– Det er alltid plass til nye medlemmer. Sammen står vi sterkere – og sammen kan vi bygge en bransje som er både konkurransedyktig og fremtidsrettet, avslutter Gåre.