Mediebyråforeningen tar over Young Lions Digital
Mediebyråforeningen tar over Young Lions Digital i 2025. Denne kategorien tar de over etter INMA som tidligere har vært i førersetet for den samme kategorien.
I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere – og konkurrere om de gjeve Cannes Lions-prisene for beste arbeid gjennom året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen Young Lions, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter i bransjen.
Mediebyråforeningen samarbeider allerede med CAPA Kinoreklame i Norge for å løfte de unge talentene, og daglig leder Camilla Gåre i Mediebyråforeningen er veldig fornøyd med samarbeidet.
– Vi er stolt samarbeidspartner av kategorien Young Lions Media i Norge. Young Lions er en fremragende mulighet til å vise frem de unge talentene i Norge internasjonalt. Konkurransen holder alltid et høyt faglig nivå, og det er både spennende og inspirerende å se deltakernes bidrag. Deltakerne må være under 30 år, og jobbe i team på to. To heldige vinnere får plass i den internasjonale finalen i Cannes. Nå gleder vi oss over å også være samarbeidspartner for Young Lions Digital. Dette blir et nytt og spennende område for oss, og vi gleder oss til 2025, sier Camilla Gåre.
Også i CAPA Kinoreklame er de glade for å ha fått Mediebyråforeningen som samarbeidspartner på digital-kategorien.
– Vi er kjempeglade for at Mediebyråforeningen tar over digital-kategorien. Mediebyråforeningen har i mange år vært en god samarbeidspartner for kategorien media, og at de ønsket å ta over digital ser vi som at kategorien blir ført videre i trygge hender. Digital har vært én av de mest populære kategoriene de seneste årene, så vi er glade for at Mediebyråforeningen passer på at kategorien forblir i Norge fremover, sier Julie Broholm Nielsen i CAPA Kinoreklame.
Både CAPA Kinoreklame og Mediebyråforeningen ønsker økt deltakerantall og å vise frem enda flere av de unge talentene i bransjen. Et utvidet samarbeid er en del av denne strategien.
– Vi har som målsetting å øke deltakerantallet på begge kategoriene, både media og digital. Når utlysningen kommer i januar, så håper vi så mange som mulig ønsker å melde seg på. For å få til økt deltakerantall, ønsker vi å øke oppmerksomhet rundt Cannes Lions i Norge, og tirsdag 12. november inviterer vi til en Cannes Lions Roadshow-frokost i samarbeid med CAPA Kinoreklame, sier Camilla Gåre.
Arrangementet er for de som er interessert i Cannes Lions International Festival of Creativity. Deltakerne vil få en oppsummering av det beste av det beste fra årets Cannes Lions Festival, og ikke minst hvordan det er å være deltaker i konkurransene. De vil møte Gareth Williams, CAPA Kinoreklame, som vil gi inspirasjon fra Cannes. Eddie D’sa fra Nord DDB og Beathe Stangeland Eide fra PHD, som begge er tidligere vinnere av den internasjonale konkurransen, vil også være tilstede. Det samme gjelder vinnerne av Young Lions Media Norge 2024, Anna Karoline Gamme og Andrea Hopen fra Publicis Starcom. Les mer om frokosten her.
– Dette er et arrangement som gir deg inspirasjon innen fagområdet reklame og kommunikasjon. Her får du også et innblikk i internasjonale reklame- og kommunikasjonstrender – og ikke minst hvordan yngre krefter innen bransjen tenker. Anbefales på det sterkeste. Det er gratis å delta, så vi håper så mange som mulig melder seg på, avslutter Camilla Gåre.