Mediebyråforeningen

EssenceMediacom er et av Norges største og anerkjente mediebyråer og fra 2023 en sammenslåing av de sterke byråkjedene MediaCom og Essence.

Vi er et byrå skreddersydd for å møte den nye kommunikasjonsvirkeligheten. Verden merkevarer kommuniserer i og skal være relevante i, er i rasende utvikling. Det er nye kanaler og sammenhenger, nye kundereiser, nye måter å handle på og muligheter for mange nye kundeopplevelser.

Der det er store endringer er det store muligheter. Vi skal være det byrået som er best på å skape og utnytte mulighetene i de endringene som skjer. Da må vi tenke nytt.

EssenceMediacom er bygget for raske endringer.  Analyse og innsikt er i kjernen av det vi gjør. Innhold, data og teknologi er muliggjørere.  Byrået er bygget for både mennesker – og for algoritmer. Vi har en solid og bredt sammensatt kompetanse og en kultur for å teste og lære. I stor skala. Det er kun gjennom kontinuerlig utvikling og læring at vi kan klare å bryte barrierer og skape forretningsvekst for våre kunder.

Essence har i sine markeder vært pionerer i bruk av analyse og teknologi for å skape verdifull, relevant og troverdig reklame for blant annet kunder som Google og Airbnb . Digital er i deres DNA.

Mediacom er en av verdens største og sterkeste mediebyråkjeder som de siste årene blant har blitt kåret til Årets globale medienettverk av Eurobest og Festival of Media. Mediacom Norge ble etablert i 1995, er et av Norges største og mest anerkjente mediebyråer og dedikert til å tenke helhetlig rundt medier og kommunikasjon. Vi er i dag 95 ansatte.

EssenceMediacom er en del av GroupM, verdens ledende medieinvesteringsselskap som også inkluderer MediaPlus, Mindshare, Wavemaker, Essence og m/SIX.

Som en del av WPP, verdens største markedskommunikasjonstjenestegruppe, og GroupM har vi tilgang til de rikeste dataene, de mest robuste benchmarkene og de mest avanserte ressursene i markedet. Dette hjelper oss med å tilby helhetlige løsninger på alle markedsføringsutfordringer.

EssenceMediacom har 10 000 ansatte fordelt på 120 kontorer i 96 markeder og blir en av verdens ledende kommunikasjonsspesialister, med faktureringer på mer enn USD 21 milliarder (Kilde: COMvergence, 2021).