Møt oss på Arendalsuken

For første gang er Mediebyråforeningen på Arendalsuken. Vi kickstarter Arendalsuken med paneldebatt mandag, og står på stand hele uken. På standen får du møte våre medlemsbyråer. Vi gleder oss til å se deg i Arendal uke 33.

Mediebyråforeningen ønsker å skape arenaer for dialog, og mandag 12. august kl 11:00 samler vi sentrale bransjepersoner på Grid scene.

Der møter du Tage Pettersen (Politiker, Høyre), Olav Sandnes (Sjefredaktør, TV2), Kjersti Løken Stavrum (Styreleder, Schibsted Media), Aina Lemoen Lunde (Markedsdirektør, DNB), Sølve Kuraas Karlsen (Leder, Tenk i Faktisk.no) og Stian Jansen (Styreleder, Mediebyråforeningen). Espen Grimmert, nå i KLP, leder paneldebattleder.

Vi løfter temaet:
Hva kan medie- og kommunikasjonsaktørene gjøre i kampen mot løgner, usannheter og desinformasjon i mediebildet?
World Economic Forum definerer desinformasjon som en av de aller største truslene vår verden står ovenfor. Både redaksjonelle og sosiale medier står midt oppe i trusselbildet. Uavhengige medier og dokumentert journalistikk er en forutsetning for et sunt demokrati. Og mediene lever av at folk flest har tillit til dem og den informasjonen som de tilbyr.

Debatten livestreames hos altinget.no og kom24.no. Les mer om debatten her.

MØT OSS PÅ STAND
Mediebyråene står på stand hele uken, og på mandag kan du møte dentsu, tirsdag kan du stikke innom OMD, onsdag er groupM på plass og torsdag så møter du Atyp. På standen møter du både byråledere og fagpersoner, så kom innom for en hyggelig prat og for å få mer innsikt i temaet kommunikasjon- og mediestrategi. Her er det også mulighet for å få hjelp til en problemstilling du brenner inne med. Vi står på stand 113.

denstu INVITERER TIL PANELDEBATT
dentsu belyser følgende tema på Madam Reiersen: Norge er på vei inn i en ny tid. Hva skjer med den moderne folkeligheten i møte med grønn omstilling og teknologisk forsprang? Arrangementet finner sted 12. august kl 12.00- 12.45 – velkommen innom! Les mer her.

Vi sees i Arendal uke 33. Du kan også leser mer om Mediebyråforeningens tanker om Arendalsuken i kom24.