Paneldebatt på Arendalsuka: Effekt, ansvar og mediemangfold

Medieøkonomien er i rask endring, og nye strukturer utfordrer etablerte modeller. I denne paneldebatten løfter vi blikket og spør: Hva betyr utviklingen i de digitale reklamemarkedene for kvalitet, innovasjon og et levedyktig medielandskap?

Mandag 11. august kl. 11:00 inviterer Mediebyråforeningen til paneldebatt om veivalgene vi står overfor i en stadig mer kompleks medieøkonomi.

Globale plattformer har på få år blitt dominerende mottakere av norske annonsekroner, samtidig som nasjonale og redaktørstyrte medier møter økende økonomiske utfordringer. I denne debatten settes søkelys på hvordan vi navigerer i spennet mellom umiddelbar effekt og langsiktig bærekraft – og hva det betyr for innovasjon, kvalitet og mediemangfold.

Panelet diskuterer blant annet:
Hvordan de digitale reklamemarkedene påvirker det norske medielandskapet
Hvilke strukturelle og kommersielle drivkrefter som former pengeflyten
Hvilke grep som kan bidra til et mer levedyktig og mangfoldig medieøkosystem

Tid og sted:
Mandag 11. august kl. 11:00–11:45
Altingets scene, GRID-Arendal (Teaterplassen 3)

Debatten direktestrømmes, og opptak blir gjort tilgjengelig i etterkant.

Medvirkende:
Petter Skippervold – ordstyrer
Olav T. Sandnes – ansvarlig redaktør, TV 2
Marte Ingul – konserndirektør samfunn og myndighetskontakt, Amedia
Live Bøe Johannessen – strategisk rådgiver, Helsedirektoratet
Knut Kristian Hauger – redaktør, Kampanje
Stian Jansen – styreleder, Mediebyråforeningen

Les mer her