Reisebrev fra Cannes
Andrea Hopen og Anna Karoline Gamme fra Publicis Starcom seiret i Young Lions Media Norge, og med stort pågangsmot dro de ned til Cannes i juni. Uken bestod av hardt arbeid, faglig påfyll og mange spennende inntrykk. Her er deres reisebrev:
Uka i Cannes har vært veldig lærerrik og noen av temaene som gikk igjen var AI (så klart) og hvorfor humor i reklame vil være viktig å satse på i tida fremover. Vi så mange forskjellige foredrag, og høydepunktene var:
- Contageous som ga oss 44 måter å vinne på i Cannes 2029
- Grunnleggeren av Liquid Death som fortalt om at strategien deres var å vinne internett hver dag
- En av verdens beste kreatører, Danilo Boer, som viste jobber byrået (FCP) hadde vært gjort for øl-merket Michelob Ultra.
Utover det faglige var det svært lærerikt å delta i Young Lions konkurransen. Vi fikk kjenne på hvordan det er å skulle løse en ganske stor og åpen brief på kun 24 timer. Det mest lærerike var når vi møtte de andre Young Lions-deltakerne fra rundt omkring i hele verden på en bar torsdag kveld, og snakket om de ulike løsningene de hadde laget.
Under ser man bilder fra uka. Alt fra Pride-feiring med Vogue-ball, hele team Norway på stranda, konserter og samtaler på Spotify Beach (bl.a med John Legend) og et bilde fra foredrag med markedssjef i P&G hvor han forklarte hvordan man kan finne kreativitet i hverdagslige øyeblikk.
Vi vil også takke Mediebyråforeningen for muligheten! Dette var en once in a lifetime- opplevelse!
Anna & Andrea