Takk for oss Arendalsuka!

Mediebyråforeningen var på Arendalsuka for første gang, og vi hadde to aktiviteter; paneldebatt og stand. I tillegg til aktivitetene var målet med uken å avdekke om Arendalsuka er et nyttig og hensiktsmessig sted for oss som bransje.

Vi startet uken med paneldebatten; HVA KAN VI GJØRE I KAMPEN MOT LØGNER, USANNHETER OG DESINFORMASJON? Debatten foregikk på Grid-scene, og ble streamet live på altinget.no, kom24 og Mediebyråforeningens egne nettsider. Om du ikke fikk med deg debatten, så kan du se den her:

Det møtte opp 150 publikummere, og på scenen deltok Tage Pettersen (Politiker, Høyre), Kjersti Løken Stavrum (Styreleder, Schibsted Media), Sølve Kuraas Karlsen (Leder, Tenk i Faktisk.no) og Stian Jansen (Styreleder, Mediebyråforeningen). Det var Espen Grimmert (KLP) som ledet paneldebatten.

I tillegg til paneldebatten, stod flere av medlemsbyråene på stand hele uken. På standen møtte man OMD, GroupM og atyp. Det var forskjellige aktiviteter på stand, og atyp avsluttet uken med en live-oppdatering fra Arendalsuka på kom24. Standen var mindre besøkt enn ønsket, men dette ga oss også god tid til å sondere Arendalsuka for arenaer og muligheter i 2025.

Hågen Pettersen, byråleder i atyp, sier følgende om deltakelsen på Arendalsuka: “Dette var et spennende initiativ fra Mediebyråforeningen, som bekreftet at også Mediebyråene kan få noe igjen for å være på Arendalsuka.”

Det ble en spennende uke, med masse inspirasjon og ideer for neste års tilstedeværelse. Arendalsuka er en viktig arena, og Mediebyråenes kunnskap og kompetanse kan absolutt ha en stemme inn i både debatter og tidsaktuelle temaer som belyses. I etterkant setter vi av tid til å evaluere samlet, samt se på muligheter og ønsker for neste år. Kanskje vi sees på Arendalsuka 2025!