Veivalg 1 – et introduksjonskurs til marketing

Veivalg 1 er et introduksjonskurs til marketing og hvordan faget kan benyttes for å levere forretningsresultater for selskaper på tvers av B2C, B2B eller privat og offentlig sektor.

Kurset gir en god innføring i de ulike virkemidlene innen marketing, når og hvordan de kan benyttes og hvor man som ny innen faget kan angripe og løse ulike problemstillinger. Vi vil se nærmere på hvorfor mange ofte automatisk tenker marketing = media/kommunikasjon, selv om det handler vel så mye om produkt, pris eller distribusjon, som alle er en del av verktøykassen.

I samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har Kreativt Forum og Mediebyråforeningen utviklet kursene Veivalg 1 og 2. Kursene er en fornyelse av MRA og Mediestrategi. Resultatet er et komplett utdanningstilbud innen strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning. Over 700 rådgivere og konsulenter har blitt sertifisert gjennom tidligere kurs.

Meld deg på her!

Samling 1: 14.-15. oktober 2024 (kl 09-16:00)
Samling 2: 28.-29. oktober 2024 (kl 09-16:00)

(totalt 4 dager)

Sted: Thon Hotel Vika Atrium
Eksamen (3 timer, online): Dato TBA

Noen av årets foredragsholdere:

• Lars Istre (Head of Marketing, Vipps) «Hvordan jobber Vipps med marketing?»
  • Christian Søgaard (CEO, NoA Consulting) «Hva gjør annonsører FØR marketing?»
  • Jonathan Coham (Chief Client Officer, Kantar) «Hvorfor investere i merkevare/ikke salgsutløsende aktiviteter?»
  • Therese Becke (Managing director, POL) «Hvordan bruke kreativit riktig + 2 best practice cases»
  • Thomas Faye Willoch (Managing director, Transact) «SEO, CRO og Analytics»
  • Gino Ismail (Planning director, OMD) «Hvordan begynner man å løse en oppgave?»
  • Kine Bergseth (Tidl. CMO Tibber, XXL etc) «Forventninger til partnere og samarbeid»
  • Nina Mikalsen (Head of Growth, Oda) «Hvordan jobber Oda med marketing?»
  • Inge Hofstad Kjeilen (Data science director, Dentsu) «Hvorfor “alle” annonsører komme til å bruke econometrics fremover»
  • Pål Eidholm (Avdelingsleder, Carat) «Hvordan kan MENY vinne kampen om netthandel?»

Hvem bør delta?
Kurset er for deg som er ny innen marketing, enten du kommer rett fra studiene eller bare har byttet bransje du jobber innenfor. Det vil også være vel så nyttig om du har jobbet noen år men hovedsakelig spesialisert, og ønsker en bredere forståelse, enten for å gjøre jobben du gjør som spesialist enda bedre, eller hvis du sitter med et ønske om å jobbe bredere. Du vil ha stor nytte av den økte kompetansen uansett.

Hva inneholder kurset?
Kurset er basert på forelesninger fra flere av de ledende personene innen marketing i Norge, både fra selskaps og byråsiden, case fra noen av Norges største merkevarer, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne brenner virkelig for faget og gleder seg stort til å dele denne lidenskapen med deltakerne! Faglig leder av Veivalg 1 er Ricardo Cuilenheim, Managing director Insight, Effectiveness & Growth i dentsu, og er faglig sterk ressurs med rundt 10 års erfaring med å hjelpe selskaper lykkes med marketing.

Dagsprogram oppdateres snart, og vi lover mange dyktige, lærerike og inspirerende foredragsholdere!

Eksamen
Etter gjennomført kurs, må du bestå en 3 timer skriftlig online eksamen (multiple choice + drøfteoppgave). Eksamen blir sendt på epost og du kan gjennomføre der du selv ønsker. Etter bestått eksamen, får du tilsendt kursbevis.