Vinnerne av Young Lions Digital 2025 er kåret

Under årets Performance Awards 2025, som fant sted 3. april i Oslo, ble vinnerne av Young Lions Digital 2025 kåret. Det var en intens konkurranse med totalt 15 kreative team fra reklame- og mediebyråer som konkurrerte om å løse en krevende brief fra Visit Svalbard.

Vinnerteamet i år er Svein Werner Lyngmyr og Jakob August Andresen fra Anorak med løsningen «Open Doors.»

Juryen var oppriktig imponert over nivået på årets bidrag, med en bredde i kreative tilnærminger og spennende digitale konsepter som virkelig traff briefen.
– Vinnerne skilte seg ut med å vise stor forståelse for de mulighetene oppdragsgiver Visit Svalbard står overfor. Basert på en tydelig nøkkelinnsikt presenterte vinnerteamet et digitalt konsept som imponerte juryen med en kreativ ide i sentrum som også vil gi viktig lokal forankring. Juryen gleder seg til å følge teamet i Cannes senere i år og er trygge på at de vil representere Norge på en strålende måte, sier Torstein Rafgård, juryleder for Young Lions Digital 2025 og byråleder i OMD.

Young Lions Digital er i år for første gang i regi av Mediebyråforeningen, som har tatt over kategorien etter INMA. Konkurransen arrangeres i samarbeid med CAPA Kinoreklame AS, som er ansvarlig for Cannes Lions i Norge.

– Årets konkurranse har vist at bransjen står sterkt innen både kreativitet og strategisk innsikt. Det var et tøft felt, og vi gleder oss til å se vinnerteamet representere Norge i Cannes. Young Lions er en fremragende mulighet til å vise frem de unge talentene i Norge internasjonalt, og det er både spennende og inspirerende å se deltakernes bidrag, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen.

Vinnerlaget vil få muligheten til å representere Norge i Young Lions Digital under Cannes Lions International Festival of Creativity i juni.

Shortlist:
• Torunn Morvik & Marlene Mohr Hansen, Try Opt – «Traveling Thoughts»
• Svein Werner Lyngmyr & Jakob August Andresen, Anorak – «Open Doors» (Vinner)
• Henriette Fürst Johansen & Anna Katharina Løvseth, Nord DDB – «Urn Your Way to Svalbard»

Juryen:
• Faglig ansvarlig: Torstein Rafgård, Byråleder OMD
• CAPA Kinoreklame AS: Julie B. Nielsen, Head of Insights and Film
• Visit Svalbard: Isabelle Johansen, Markeds- og kommunikasjonsleder
• Nord DDB: Jakob Steinmo, Kreatør
• OMD: Aurora Bjerke Nilsen, Digital Manager
• Mediebyråforeningen: Camilla Gåre, Daglig leder