
Volkswagen vinner Best in Show 2025!
Årets høyeste utmerkelse i Medieprisen – Best in Show – gikk til Volkswagen! Prisen tildeles den annonsøren som på tvers av alle kategorier har utmerket seg med arbeid av eksepsjonell kvalitet – og i år var juryen aldri i tvil.
– Vinneren har levert et stykke arbeid det står stor respekt av. De har vært modige og nytenkende, og kombinert innsikt og strategisk tilnærming med lekenhet og smartness, heter det i juryens begrunnelse.
Volkswagen imponerte med en helhetlig løsning som både utfordrer formatene og flytter budskapet ut i folks hverdag. Gjennom å kombinere fysisk tilstedeværelse med innovasjon, har de til og med skapt sin egen mediekanal – og oppnådd resultater som overgikk de ambisiøse målene.
– Når en aktør klarer å forene strategi, kreativitet og effekt på denne måten, så går tankene rett til Freias gamle slagord: «Det er ingen over og det er ingen ved siden av», sier juryen.
Best in Show ble etablert i 2024 som en videreføring av Annonsørprisen, og løfter frem den annonsøren som har markert seg sterkest på tvers av alle kategorier. Kriteriene for prisen er strenge – det kreves strategisk presisjon, dyp innsikt, originale løsninger, treffsikker bruk av medier og veldokumentert effekt.
Fjorårets vinner var Storebrand, mens det i år altså er Volkswagen som troner øverst som et lærebokeksempel på hvordan samspillet mellom strategi, kreativitet og effekt kan gi både faglig og kommersiell suksess.
Juryen for Best in Show 2025
Prisen bedømmes av juryen og styret i Mediaforum. Juryleder: Elise Sandbu (UM)
Medlemmer: Christoffer Nergård (WAL), Kjersti Nesbakk (EssenceMediacom), Eivind Dyken (Dentsu), Tale Gjøvik (Starcom), Carl-Adam Sjölander (OMD), Aina Myhren (UM), Ine Ottesen (Initiative) og Ragnhild Kræmer (Amedia).



