Konk­urranse­start for Young Lions Media 2023

Jobber du i et mediebyrå? Er du 30 år eller yngre? Da har du muligheten til å representere Norge i den internasjonale konkurransen Young Lions Media i Cannes.

I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere – og konkurrere om de gjeve Cannes Lions-prisene for beste arbeid gjennom året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen Young Lions Media, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter som jobber i mediebyrå. For å delta må man først kvalifisere deg i en nasjonal konkurranse, hvor man skal utarbeide en mediestrategi for en utvalgt organisasjon.

Mediebyråforeningen og CAPA inviterer unge talenter til å delta!
I Norge er det CAPA Kinoreklame AS, som i samarbeid med Mediebyråforeningen, arrangerer den nasjonale konkurransen innen mediestrategi. En jury kårer vinnerteamet, som går videre til å konkurrere i Cannes.

Deltakerne må være under 30 år (født etter 23. juni 1992), delta i et team på to personer og være ansatt i samme mediebyrå. Vinnerteamet får dekket deltakeravgift og delegatpass (inntil kr. 40.000) for to personer i Cannes-festivalen 19. – 23. juni, forutsatt at vinneren er medlem av Mediebyråforeningen (ikke-medlemmer dekker alle utgiftene selv). Flyreise og opphold dekkes av deltakerteamets arbeidsgiver.
Viktig informasjon og frister for deg som ønsker å delta i Young Lions Media 2023

• 17. februar: Frist for påmelding, sendes til kristin@mediebyraaforeningen.no
  • 2. mars kl. 22.00: Mediebyråforeningen sender ut brief
  • 6. mars kl. 22.00: Innleveringsfrist. Sendes til kristin@mediebyraaforeningen.no
  • 8. mars: Oppgaven presenteres for en jury. Hvert team har 5 minutter til presentasjon og 10 slides

Presentasjonene må være på engelsk. Deretter er det 5 minutter Q&A. Juryering starter etter at alle presentasjonene er gjennomført og det kåres en vinner samme ettermiddag/kveld
MERK: Vinnerteamet forplikter seg til å delta på den internasjonale konkurransen i Cannes fra 19. -23. juni 2023.

Årets briefholder i den nasjonale konkurransen er Flyktninghjelpen
«Vi setter veldig stor pris på forespørselen om å være briefholder for Young Lions. 100 millioner mennesker er nå på flukt på grunn av krig, konflikt og klimaendringer. Behovene er enorme. Vi håper at vi sammen med unge talenter kan gi verdens flyktninger en enda tydeligere stemme og finne nye kreative veier som vil gjøre det mulig for oss å nå ut til enda flere med vårt hjelpearbeid.» Linda Jeanette Gresslien, Global Fundraiser Director, Flyktninghjelpen.

Årets jury består av:

• Kristin Brimi – Daglig leder i Mediebyråforeningen
  • Britt Skjeppestad – Daglig leder i EssenceMediacom og styreleder i Mediebyråforeningen
  • Silje Fylling – dentsu Norge
  • Sofia Allstrin – Schibsted Marketing Services
  • Gareth Williams – CAPA Kinoreklame AS
  • Julie Broholm Nielsen (observatør) – CAPA Kinoreklame AS
  • Linda Jeanette Gresslien, Global Fundraiser Director, Flyktninghjelpen

Har du spørsmål om Young Lions Media? Kontakt Kristin Brimi i Mediebyråforeningen: kristin@mediebyraaforeningen.no (90180416)