Young Lions Media – frist for påmelding 14. februar

Visit Svalbard er norsk briefholder for Young Lions 2025. Temaet for årets konkurranse er bærekraft, og deltakerne vil få i oppgave å utvikle kreative løsninger som fremmer Visit Svalbards arbeid som en bærekraftig reisedestinasjon.

Jobber du i et mediebyrå? Er du 30 år eller yngre? Da har du muligheten til å representere Norge i den internasjonale konkurransen Young Lions Media i Cannes.

I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere – og konkurrere om de gjeve Cannes Lions-prisene for beste arbeid gjennom året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen Young Lions Media, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter som jobber i mediebyrå. For å delta må man først kvalifisere seg i en nasjonal konkurranse, hvor man skal utarbeide en mediestrategi for Visit Svalbard. Merk at det er den kreative ideen som skal være ledende!

Mediebyråforeningen og CAPA inviterer unge talenter til å delta!
I Norge er det CAPA Kinoreklame AS som, i samarbeid med Mediebyråforeningen, arrangerer den nasjonale konkurransen innen Young Lions Media. En jury kårer vinnerteamet, som går videre til å konkurrere i Cannes.

Deltakerne må være 30 år eller under (dvs født etter 20. juni 1994), delta i et team på to personer og være ansatt i samme mediebyrå. Vinnerteamet får dekket deltakeravgift og delegatpass (inntil kr. 40.000) for to personer i Cannes-festivalen 17.–21. juni, forutsatt at vinneren er medlem av Mediebyråforeningen (ikke-medlemmer dekker alle utgiftene selv). Flyreise og opphold dekkes av deltakerteamets arbeidsgiver.

Viktig informasjon og frister for deg som ønsker å delta i Young Lions Media 2025:

14. februar: Frist for påmelding, sendes til camilla@mediebyraaforeningen.no

20. februar kl. 22.00 (torsdag): Mediebyråforeningen sender ut brief

24. februar kl. 22.00 (mandag): Innleveringsfrist, sendes til camilla@mediebyraaforeningen.no

26. februar (onsdag): Oppgaven presenteres for en jury. Hvert team har 5 minutter til presentasjon og 10 slides. – Presentasjonene må være på engelsk. Deretter er det 5 minutter Q&A.

28. februar (fredag): Vinnerne offentliggjøres – frokosttreff for alle deltakere

Meld deg på ved å sende inn følgende opplysninger på begge i teamet:
– Fullt navn
– Fødselsdato
– Firma og stillingstittel
– Mail
– Mobilnummer

MERK: Vinnerteamet forplikter seg til å delta på den internasjonale konkurransen i Cannes fra 16.-20. juni 2025.

Visit Svalbard er norsk briefholder for Young Lions 2025
Årets Young Lions Norge-konkurranser vil inkludere fem kategorier: Media, Marketer, PR, Film og Digital. Deltakerne vil få i oppgave å utvikle kreative kampanjer som understøtter Visit Svalbards mål om å fremme bærekraftig turisme i regionen.

«Vi er svært glade for å ha Visit Svalbard som årets briefholder. Deres fokus på bærekraftig turisme gir en unik mulighet for våre unge talenter til å skape innovative løsninger som kan bidra til en positiv utvikling i reiselivsbransjen,» forteller Julie Broholm Nielsen, representant for Cannes Lions gjennom CAPA Kinoreklame.

«Det er utrolig spennende for oss i Visit Svalbard å være briefholder i 2025! Dette gir en unik mulighet til å sette bærekraftig reiseliv på agendaen blant fremtidens kreative hoder, og gjennom denne konkurransen håper vi å inspirere til nye ideer som ikke bare fremmer Svalbard på en bærekraftig måte, men også bidrar til en ansvarlig utvikling for hele næringen på 78 grader nord,» sier Markeds- og kommunikasjonsleder Isabelle Johansen ved Visit Svalbard.

Se filmen om årets briefeholder her.