Mediebyråforeningen
  • Seminarer og kurs
  • Mediebarometeret 2.0
  • Anbudsveileder
  • Medlemsbyråer
  • Om oss
  • Søk
  • Forsiden
  • Seminarer og kurs
  • Mediebarometeret 2.0
  • Anbudsveileder
  • Medlemsbyråer
  • Om oss
  • Søk

Reklameomsetningen for første halvår er klart og viser fortsatt negativ utvikling

Når vi legger bak oss første halvår viser tallene fra Mediebarometeret at det fortsatt er nedgang i reklameomsetningen, og sammenlignet med fjoråret er medieomsetningen som går via mediebyråene redusert med 228 millioner. Det er en samlet nedgang på 4,7 %. Juni isolert ble ikke like mørk som tidligere måneder, men viser fortsatt negativ utvikling med en samlet nedgang på 2,6 %.

Få alle detaljene her

Daglig leder Camilla Gåre og styreleder Stian Jansen i Mediebyråforeningen tror verktøyet vil bli enda viktigere for beslutningstagere i medie- og kommunikasjonsbransjen fremover. Foto: Svein Mathias Ligaard.

Mediebarometeret: Økt bransjeinnsikt og bredere rapportering

Historisk samarbeid: Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen og Masha Scekic, styreleder i Mediaforum ser frem imot å samle kreftene. Foto: Bendik Bernås, Fuse Norway

Mediaforum og Mediebyråforeningen inngår samarbeid

Positive tall for 1. kvartal: Harald Eide-Fredriksen, forhandlingsdirektør i dentsu (med mediebyråene Carat, dentsu X og iProspect), og Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen, presenterer Mediebarometeret. (Foto: Celin Ayara)

Den gode starten fortsetter – opp 12,1 % i første kvartal

Mediebyråforeningen c/o Kreativt Forum, Fredensborgveien 22F, 0177 Oslo Org Nr: 980 416 712

Mediebyråforeningen
c/o Kreativt Forum,
Fredensborgveien 22F, 0177 Oslo Org Nr: 980 416 712

Meld deg på vårt nyhetsbrev! Linkedin Facebook Instagram