Flyktninghjelpen og OMD inngår samarbeid

Gjennom et nytt pro bono samarbeid vil mediebyrået OMD bistå Flyktninghjelpen med strategi, rådgivning og plassering i eksterne kanaler. Ambisjonen er at Flyktninghjelpen i enda større grad skal klare å mobilisere Norge til støtte for mennesker som rammes av krig og konflikt.

– Flyktninghjelpen gir avgjørende støtte til mennesker på flukt i Ukraina, Gaza, Libanon, Sudan og mange flere steder. Vi er glade og stolte av å kunne bidra til dette arbeidet med vår kompetanse, sier Torstein Rafgård, administrerende direktør i OMD.

Den nye samarbeidsavtalen omfatter en rekke elementer knyttet til kommunikasjon i eksterne kanaler, fra strategiske valg til optimalisering under kampanjer. Avtalen er basert på pro bono fra OMD, som nå velger Flyktninghjelpen som sitt gode formål i tiden fremover.

– Vi er svært glade for dette nye samarbeidet med OMD. Vårt arbeid handler om å redde liv og gi mennesker på flukt en fremtid i en verden med rekordmange behov. For å få til dette må vi mobilisere hele Norge, og det kan vi bare klare sammen med bedrifter som er ledende på sine områder. At vi nå får OMD på laget gjør at vi kan oppnå betydelig mer på hjemmebane i Norge, sier Torstein Bae, talsperson i Flyktninghjelpen.

Flyktninghjelpen bistår mennesker på flukt med nødhjelp i krig- og konfliktområder i over 40 land. Organisasjonen er til stede i Gaza, Ukraina, Sudan og i neglisjerte kriser i land som Burkina Faso og Honduras. I fjor hjalp Flyktninghjelpen nær 10 millioner mennesker med mat, rent vann, husly, rettshjelp og utdanning.

Flyktninghjelpen er en norsk organisasjon og en av verdens største hjelpeorganisasjoner, med 15.000 hjelpearbeidere i 41 land. Flyktninghjelpen jobber tett med mennesker på flukt og deres vertssamfunn for å sikre riktig hjelp og utnytte ressursene på best mulig måte. Mange av organisasjonens hjelpearbeidere er selv flyktninger eller på flukt i eget land. Les mer om Flyktninghjelpens arbeid her.

OMD er et av landets største og mest premierte mediebyråer. Byrået, som er en del av Omnicom Media Group, består av drøyt 70 ansatte og jobber med flere av landets ledende annonsører.