Edelt metall til medlemsbyråene

Forrige uke gikk Performance Award og Medieprisen av stabelen. I år var det mange som kjempet om edelt metall, og både dentsu X og PHD gikk helt til topps!

MEDIEPRISENE
Medieprisene blir delt ut under Mediekonferansen «Andre Boller» som arrangeres av Medieforum. Det ble prisdryss for dentsu X, hvor caset «Tilpasning til daglivarehandelen etter Covid» (Oda med dentsu x og s360), vant i både kategorien Mediestrategi og Medieeffekt. I tillegg vant Clear Channel gull med caset «Fra lyddusj til live podcastfestival med Podimo», hvor Podimo er kunde av byrået.

Tre gull av totalt fire kategorier på årets Medieforum 2023 er vi ekstremt stolte over. Hele gjengen jobber hver eneste dag iherdig for å hjelpe kundene våre med å oppnå forretningsresultatene deres, og det er derfor ekstra stor stas å vinne priser sammen som nettopp er fundamentert på strategi og effekt, sier Adrien Bjørnskau, Managing Director i dentsu X.

I kategorien Mediekreativitet gikk PHD og Fuse av med seieren, med caset «Extra-Menyen 2022». PHD fikk også bronse i samme kategori, samt to sølv i to av de andre priskategoriene.

Vi er veldig stolte av å vinne så mange priser, og jeg er imponert over alle de kundene og de ulike teamene på huset som er involvert. Priser er gøy, men de er først og fremst viktige fordi de fungerer som bevis for at vi kan dette med effektiv kommunikasjon, og at vi har bidratt til verdiøkning for kundene våre, sier Marie-Louise Alvær, Managing Director, PHD Norge.

Essence Mediacom mottok sølv i Mediestrategi og bronse i Medieeffekt for Mills med «Historien om hvordan vi skapte effekter effektivt og endret vaner i en særdeles vanestyrt kategori».

Se alle vinnerne her. (blir lagt ut i løpet av uke 44)

PERFORMANCE AWARD
«Performance Awards» blir arrangert av INMA som er Interesseorganisasjonen for digital markedsføring og kommunikasjon i Norge. De delte blant annet ut priser i kategorien Offline performance, og i år gikk gullet til dentsu X med caset «SATS & dentsu X – Fra underskudd til rekordvekst».

Vi er veldig stolte over å vinne gull i INMA Performance awards i kategorien Offline Performance sammen med vår fine kunde SATS. Caset viser sterke resultater for kunden med solid omsetningsvekst i perioden, sier en stolt Adrien Bjørnskau, Managing Director i dentsu X.

I tillegg ble det delt ut flere edle metaller, og i samme priskategori vant Carat bronse med caset «Elkjøp Nordic – Lansering av Google Pixel» for Elkjøp Nordic. I kategorien Online performance tok Carat sølv for caset «Studieomaten – hva bør du studere?» for Handelshøyskolen BI. Carat tok enda et sølv i kategorien Lead performance med samme case. Bronsen gikk til iProspect med caset «Vipps, så var vi verdt investeringen for bedrifter» for Vipps.

Se alle vinnerne her.

Gratulerer til alle vinnerne.