Haakon Gedde-Dahl ble årets medieselger

Under Medieprisen 2025 ble bransjens dyktigste medieselger kåret – en person som utmerker seg med faglig tyngde, innsikt og evne til å skape verdi i samarbeid med både mediebyråer og annonsører. Prisen Norges Beste Medieselger gikk i år til Haakon Gedde-Dahl.

Gjennom kåringen av Årets Beste Medieselger ønsker vi å løfte frem de medieselgerne som virkelig gjør en forskjell i arbeidet med mediebyråene og annonsørene.

– Prisen skal henge høyt, og den bør tildeles den kandidaten som tydelig skiller seg ut når det kommer til faglig kompetanse, evne til å sette seg inn i kundens marked og finne løsninger som skaper verdi, sier Martine Westvik, juryleder for Norges Beste Medieselger 2025.

I år ble det sendt inn et rekordhøyt antall nominasjoner – hele 23 ulike selgere fra 13 medier – og juryen sto overfor en krevende, men inspirerende jobb med å velge årets vinner.

Om årets vinner sies det:- «Vinneren leverer aldri hyllevare, men alltid gjennomtenkte strategiske planer. Han forstår at kanalen han representerer er en del av en større miks – og han har en sjelden evne til å forstå kundens behov og skreddersy løsninger som faktisk leverer resultater.»

Med sin dype innsikt i sosiale medier, spesielt Snapchat, og en innovativ tilnærming, er Haakon Gedde-Dahl en uvurderlig ressurs for både mediebyråene og kundene han jobber med. Han er mer enn en selger – han er en sparringspartner, en strateg og et forbilde for bransjen.

Norges Beste Medieselger 2025: Haakon Gedde-Dahl. Gratulerer!