
Vinnere av kategorien "Performance Innovation" med GroupM Nexus/EssenceMediacom Foto: Raymond Atterås.
Inspirerende Performancekonferanse 2025 med sterke vinnere i Performance Awards
Performancekonferansen og Awards gikk av stabelen torsdag 3. april i Oslo, og ble en inspirerende dag full av faglig oppdatering, gode diskusjoner og hedring av vinnere. Arrangementet samlet bransjens fremste aktører innen datadrevet markedsføring, innovasjon og resultatorientert arbeid.
Dagen ble åpnet av Erik Storm (styreleder i Bra Søk) og Camilla Gåre (daglig leder i Mediebyråforeningen), og bød deretter på en rekke foredrag fra både nasjonale og internasjonale eksperter. Blant høydepunktene var Peter Hinssens keynote The Never Normal, samt innlegg om moderne salgsmodellering, kunstig intelligens, TikTok SEO og performance creativity i algoritmenes tidsalder.
– Vi er utrolig fornøyde med programmet på Performancekonferansen 2025. Det er tydelig at denne arenaen er viktig for å samle bransjen, dele kunnskap og hedre de gode jobbene som gjøres. Det har vært en dag med inspirasjon, læring og sterke prestasjoner,» sier Erik Storm.
– Det er fantastisk å se det høye nivået på årets bidrag, og hvor bredt Performance-faget favner. Denne konferansen og awardsen er en unik mulighet til å hylle de beste prestasjonene og bygge relasjoner på tvers av bransjen,» sier Camilla Gåre.
Sterke vinnere i Performance Awards
Performance Awards hedrer de beste prestasjonene, og i år var det rekordmange bidrag med hele 87 innsendte jobber. Bidragene viste stor bredde i kreative tilnærminger og bruk av avansert innsiktsarbeid for å oppnå sterke resultater.
Juryen bestod av 24 erfarne eksperter fra både store og små byråer og annonsører, ledet av Inge Hofstad Kjeilen (dentsu), Hanne Gilje Sekse (Try) og Patric Ligner (Publicis Starcom). Kompetansen innen digital markedsføring, effektmåling og helhetlige mediestrategier har sikret en solid og rettferdig prosess.
Årets prisutdeling viste tydelig hvor høyt nivået på datadrevet markedsføring og performance-arbeid er i Norge. Blant de stolte vinnerne var:
Online Performance
• GULL: Ferner Jacobsen: Fra organisk søk til organisk feed: Optimalisering av feed gav 205 % økning i konverteringer (s360)
Offline Performance
• GULL: ice: Media som driver av vekst (Publicis Starcom)
Performance that Matters
• GULL: NRC: Gi en donasjon til jul (OMD)
Lead Performance
• GULL: Hydro – Hvordan skape en 340% økning i antall leads på tvers av 30+ land med offline data og KI (s360)
Performance Innovation
• GULL: OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
Best bruk av data
• GULL: Datadrevet suksess: Norwegian sin reise mot lønnsom vekst (Carat, dentsu)
Loyalty Performance
• BRONSE: Lederne: Kompetanse til lunsj – Økt lojalitet og verdi for medlemmene (Lederne)
Performance Talent
• Vinner: Hanne Oftedal Negård – OMD
Young Lions Digital
• Vinnere: Svein Werner Lyngmyr & Jakob August Andresen, Anorak
Performancekonferansen er et arrangement som eies av Bransjerådet for søkemotormarkedsføring (Bra Søk) og arrangeres sammen med Mediebyråforeningen.








Stolte gullvinnere, Foto: Raymond Atterås.
Se alle vinnerne av Performance Awards 2025
Online Performance (Netthandel)
GULL: Ferner Jacobsen: Fra organisk søk til organisk feed: Optimalisering av feed gav 205 % økning i konverteringer (s360)
SØLV: OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
BRONSE: Koleur.no – Fra Best Practice til 250% Vekst (OMD)
DIPLOM: Norwegian: En effektiviseringsreise (Carat, dentsu)
Offline Performance (Fysisk salg)
GULL: ice: Media som driver av vekst (Publicis Starcom)
SØLV: Hvordan Bohus snudde 3 års salgsnedgang uten å øke mediebudsjettet (dentsu X)
BRONSE: Diplom-Is: Smaken av ekte gull! (Publicis Starcom)
DIPLOM: SATS – Til nye høyder i 2024 (dentsu X)
Loyalty Performance:
BRONSE: Lederne: Kompetanse til lunsj – Økt lojalitet og verdi for medlemmene (Lederne)
Performance that Matters
GULL: NRC: Gi en donasjon til jul (OMD)
SØLV: LHL – Mennesker i fokus, data som drivkraft (Franck & Dick)
BRONSE: Helsedirektoratet: Yes We Can-nabis! (Mindshare)
DIPLOM: Blå Kors – Cannabis (TRY)
Lead Performance
GULL: Hydro – Hvordan skape en 340% økning i antall leads på tvers av 30+ land med offline data og KI (s360)
SØLV: OBOS Eiendomsmeglere (Mindshare Norway)
BRONSE: Hvordan SEO skapte enorm vekst for Hudklinikken (Transact)
DIPLOM: Tiden går, Gjensidige består: Når fortidens gull skaper fremtidens vekst (OMD)
DIPLOM: Rørkjøp – Fra 560 til 4144 rørleggeroppdrag på nett (INEVO)
Performance Innovation
GULL: OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
SØLV: Ferner Jacobsen: Fra organisk søk til organisk feed: Optimalisering av feed gav 205 % økning i konverteringer (s360)
BRONSE: Tannfeen: +9% bookinger med live visning av ledige timer (s360)
DIPLOM: Unboxing Google – En unik Google Ads løsning (OMD)
Best bruk av data
GULL: Datadrevet suksess: Norwegian sin reise mot lønnsom vekst (Carat, dentsu)
SØLV: Concentrate and Dominate av SPAR (Carat, dentsu)
DIPLOM: OneCall – Lansering av en helt ny digital medievaluta (GroupM Nexus/ EssenceMediacom)
DIPLOM: Fra Kaos til kontroll Hvordan Norwegian dominerte søk med OneSearch (Carat, dentsu)











Stolte vinnere, Foto: Raymond Atterås.