
Juryen i år representerer først og fremst breddekompetanse, med representanter fra Vipps, Tine, Cutters, WAL, S360, Bloom, Rocket, Amidays, Dekode, Frank&Dick, Forte Digital, Try, Publicis, Group M, Omnicom Media Group og dentsu.
Juryen til Performance Awards 2025 er klar – Bredere enn noensinne
Med en solid samling av bransjens dyktigste fagfolk er juryen for Performance Awards 2025 nå på plass. Årets jury består av 24 eksperter fra både store og små byråer og annonsører, alle med skarp kompetanse innen digital markedsføring, effektmåling og helhetlige mediestrategier.
– Vi har satt sammen en jury med bred faglig tyngde og ulike perspektiver på hva som faktisk gir resultater, sier jurygeneral Inge Hofstad Kjeilen.
– Å forstå helheten, ikke bare digital performance i isolasjon, er avgjørende for å løfte faget. Derfor har vi inkludert spesialister både fra performance, offline medier og merkevarebygging.
Mediebyråforeningen og Bransjerådet for søkemotormarkedsføring (Bra Søk) står bak Performancekonferansen og Performance Awards, en av de mest prestisjefylte anerkjennelsene innen digital markedsføring i Norge. Prisene hedrer de mest innovative og effektive kampanjene som driver bransjen fremover, og i år er konkurransen bredere enn noensinne der de fleste case innen marketing passer inn. Det vil i år være eget fokus på å fremheve de mindre annonsørene som har gjort noe bra innenfor begrensede rammer. Størrelsen på annonsøren eller reklame-budsjett skal ikke ha noe å si, resultatet er det som er viktig.
– En god case i 2025 handler ikke bare om digitale resultater – den viser hvordan ulike kanaler spiller sammen for maksimal effekt, understreker Kjeilen.
– Vi ser frem til å vurdere sterke bidrag som setter nye standarder i bransjen.
En av jurylederne i år er Hanne Gilje Sekse, som har lang erfaring fra tidligere Performance Awards juryer.
– Jeg gleder meg til å lese, diskutere og juryere gode og tydelige case, og ikke minst la meg inspirere av hva våre bransjekollegaer har fått til. Det er ofte noen case som utmerker seg, og det er de som faktisk er bygget på innsikt og tydelige mål, fremfor etterrasjonalisering. Disse ønsker jeg å se enda mer av i årets Performance Awards.
Bransjens viktigste møteplass for digital markedsføring
Fristen for innsending av case er 12. mars (NB – NY FRIST), og vinnerne kåres under Performancekonferansen 3. april. Årets arrangement byr på en spennende fagdag med aktuelle temaer, dyktige foredragsholdere og inspirerende caser. Første del av dagen er fylt med innsikt og faglig påfyll, mens et storslått awardshow på Vika Kino setter prikken over i-en. Deretter fortsetter kvelden med afterwork på Røverstaden, hvor bransjen samles for å feire og knytte nye kontakter.
– Vi gleder oss til å samarbeide om denne viktige arenaen og løfte faget videre sammen. Performance Awards er en unik mulighet til å feire det beste innen digital markedsføring, samtidig som vi skaper en møteplass for læring og nettverksbygging, sier Mediebyråforeningen og Bra Søk i en felles uttalelse.
Styreleder i Bra Søk, Magnus Strømnes Bøe, ser frem til konkurransen:
– Med en så kompetent jury er vi sikre på at de beste og mest nyskapende arbeidene blir løftet frem. Vi gleder oss til å samle bransjen og hedre årets vinnere den 3. april!
Dette er juryen i Performance Awards 2025:
Inge Hofstad Kjeilen (Jurygeneral), Director Data Science, dentsu
Hanne Gilje Sekse (Juryleder), Digital Director, Try
Patric Ligner (Juryleder), Performance Director, Publicis Starcom
Marcus Clausager, Senior client director , Group M
Erik Skjærris, Strategic Performance Manager, OMD
Suad Jama, Partner, Rocket
Merethe Nyvold Johannessen, Senior Strategic Sourcing Specialist Marketing, Tine
Asbjørn Moe, Nordic Paid Media Lead, Vipps
Qiming Mei, Head of PPC, dentsu
Philip Winther, Director & Head of SEO, S360
Morten Mikkelsen, Markedssjef, Cutters
Eirik Ødevarp-Roti, Senior Performance Rådgiver, Bloom
Håkon Vierdal, Head of media strategy, Essence Mediacom
Anne Cecilie Hauge, Mediespesialist, WAL
Sven Hognestad, Marketing Manager, Dekode
Arvid Cedergren, COO, Amidays
Margrethe Wam Solvang, Managing Director, dentsu Creative
Ludvik Frank Høegh, CEO, Frank&Dick
Thomas Jeppesen, Head of Performance , PHD
Marita Myrseth, Head of digital operations , Publicis Starcom
Lars Rimstad, Head of Performance Marketing, Try
Malin Samuelsson, media spesialist, WAL
Daniel Glasø, Digital Lead, dentsu X
Agnete T Pedersen, Daglig leder, Forte Optimize
Hans Hytten, Digital Manager, Publicis Starcom,
Informasjon om årets kategorier og retningslinjer for caseskriving er tilgjengelig på performancekonferansen.no.