Mediebyråforeningen blir hovedpartner til Performance-konferansen og Performance Awards
Bransjerådet for søkemotormarkedsføring (Bra Søk) overtar den etablerte Performance-konferansen og den tilhørende prestisjetunge konkurransen Performance Awards. Mediebyråforeningen går inn som hovedpartner de neste tre årene. Dette markerer et spennende nytt kapittel for begge arrangementene, med et sterkt fokus på å samle og inspirere markedsførere og andre profesjoner innen digital markedsføring.
En plattform for kunnskapsdeling og anerkjennelse
Performance-konferansen har lenge vært en viktig møteplass for fagfolk engasjert i digital markedsføring. Den tilbyr et forum for å dele kunnskap, hente inspirasjon og skape verdifulle nettverk. Performance Awards anerkjenner de beste prestasjonene innen performance marketing – betalt søk, SEO, programmatiske kjøp, annonsering i sosiale medier, webanalyse og alt i mellom. Konkurransen hyller både byråer og annonsører som har utmerket seg.
– Med Performance-konferansen og Awards i Bra Søks hender er de kommet «hjem» og jeg er veldig trygg på at arven fra INMA bæres videre på en god måte. Med Mediebyråforeningen som hovedpartner borger dette for et solid konsept som jeg vet kommer til å bli bra, sier Gro Larsson, tidligere styreleder i INMA.
Samarbeid mellom Bra Søk og Mediebyråforeningen
Bra Søk og Mediebyråforeningen ser frem til å samarbeide om å videreutvikle Performance-konferansen og Performance Awards. Målet er å skape et enda mer relevant og verdifullt arrangement for alle involverte.
– Vi er utrolig glade for å ta over Performance-konferansen og Performance Awards, sier Magnus Strømnes Bøe, styreleder i Bra Søk. Med Mediebyråforeningen som langsiktig hovedpartner har vi en unik mulighet til å videreutvikle disse arrangementene og gjøre dem til en enda viktigere plattform for markedsførere innen digital markedsføring, sier Strømnes Bøe.
Invitasjon til samarbeid
Bra Søk og Mediebyråforeningen inviterer sponsorer og ildsjeler til å bli med på laget for å gjøre Performance-konferansen og Performance Awards til en suksess.
– Vi trenger engasjerte sponsorer som brenner for digital markedsføring for å hjelpe oss med å gjennomføre Performance-konferansen og Performance Awards, sier Camilla Gåre, daglig leder i Mediebyråforeningen. Over sommeren vil vi se etter sponsorer som ønsker å markere seg i kategorien både på byråsiden og annonsørsiden. Dette har i flere år samlet bransjen, og vi ser frem til å løfte dette ytterligere fremover, sier Gåre.
Arrangementet flyttes til våren
Performance-konferansen har tradisjonelt blitt arrangert på høsten. I 2025 flyttes arrangementet til månedskiftet mars/april 2025. Dette gir arrangørene mer tid til planlegging og gir deltakerne bedre mulighet til å delta i konkurransen.
-Vi tror at det å flytte arrangementet til våren vil gi oss en bedre mulighet til å nå ut til et bredere publikum og skape et enda mer vellykket arrangement, sier Strømnes Bøe.
Ambisjoner om vekst og mangfold
Bra Søk og Mediebyråforeningen har ambisiøse planer for Performance-konferansen og Performance Awards. De ønsker å øke deltakerantallet betydelig og skape et arrangement som er relevant for hele Norge, ikke bare Oslo.
-Vi ønsker å gjøre Performance-konferansen og Performance Awards til et “must-attend”-arrangement for alle som er opptatt av digital markedsføring og -utvikling, sier Gåre.
Strømnes Bøe understreker ambisjonene:
– Performance-konferansen har vært et veldig Oslo-fokusert arrangement. Vi skal fortsatt gjennomføre det i hovedstaden, men ønsker å invitere de dyktige miljøene for markedsføring utenfor Ring 3 også til å være på scenen, delta i konkurransen og konferansen, forteller han.