Young Lions Digital – frist for påmelding 28. februar
Visit Svalbard er norsk briefholder for Young Lions 2025. Temaet for årets konkurranse er bærekraft, og deltakerne vil få i oppgave å utvikle kreative løsninger som fremmer Visit Svalbards arbeid som en bærekraftig reisedestinasjon.
Er du 30 år eller yngre? Da har du muligheten til å representere Norge i den internasjonale konkurransen Young Lions Digital i Cannes.
I juni hvert år samles den internasjonale reklamebransjen i Cannes for å lære av hverandre, diskutere og inspirere – og konkurrere om de gjeve Cannes Lions-prisene for beste arbeid gjennom året som har gått. Under Cannes Lions arrangeres også konkurransen Young Lions Digital, som har til formål å løfte frem og utfordre unge talenter som jobber i bransjen. For å delta må man først kvalifisere seg i en nasjonal konkurranse, hvor man skal utarbeide en digital kampanje på 48 timer som svarer på briefen med en kreativ løsning for Visit Svalbard. Merk at det er den kreative ideen som skal være ledende!
Mediebyråforeningen og CAPA inviterer unge talenter til å delta!
I Norge er det CAPA Kinoreklame AS som, i samarbeid med Mediebyråforeningen, arrangerer den nasjonale konkurransen innen Young Lions Digital. En jury kårer vinnerteamet, som går videre til å konkurrere i Cannes.
Deltakerne må være 30 år eller under (dvs født etter 20. juni 1994) og delta i et team på to personer. Teamet må bestå av to profesjonelle på 30 år eller yngre, som jobber innen kreativ kommunikasjon, i et mediebyrå. reklamebyrå eller i et digitalt byrå.
Frilansere og interne kreative team fra kundeselskaper kan delta.
Hvilke kostnader Mediebyråforeningen dekker av deltakelse, blir annonsert på denne siden 10. februar.
Viktig informasjon og frister for deg som ønsker å delta i Young Lions Digital 2025:
28. februar: Frist for påmelding, sendes til camilla@mediebyraaforeningen.no
6. mars kl. 22.00 (torsdag): Mediebyråforeningen sender ut brief
10. mars kl. 22.00 (mandag): Innleveringsfrist, sendes til camilla@mediebyraaforeningen.no
12. mars (onsdag): Oppgaven presenteres for en jury. Hvert team har 5 minutter til presentasjon og 10 slides. Presentasjonene må være på engelsk. Deretter er det 5 minutter Q&A.
14. mars (fredag): Topp tre offentliggjøres – frokosttreff for alle deltakere. Vinneren vil offentliggjøres på Performance Awards 3. april.
Meld deg på ved å sende inn følgende opplysninger på begge i teamet:
– Fullt navn
– Fødselsdato
– Firma og stillingstittel
– Mail
– Mobilnummer
MERK: Vinnerteamet forplikter seg til å delta på den internasjonale konkurransen i Cannes fra 16.-20. juni 2025.
Visit Svalbard er norsk briefholder for Young Lions 2025
Årets Young Lions Norge-konkurranser vil inkludere fem kategorier: Media, Marketer, PR, Film og Digital. Deltakerne vil få i oppgave å utvikle kreative kampanjer som understøtter Visit Svalbards mål om å fremme bærekraftig turisme i regionen.
«Vi er svært glade for å ha Visit Svalbard som årets briefholder. Deres fokus på bærekraftig turisme gir en unik mulighet for våre unge talenter til å skape innovative løsninger som kan bidra til en positiv utvikling i reiselivsbransjen,» forteller Julie Broholm Nielsen, representant for Cannes Lions gjennom CAPA Kinoreklame.
«Det er utrolig spennende for oss i Visit Svalbard å være briefholder i 2025! Dette gir en unik mulighet til å sette bærekraftig reiseliv på agendaen blant fremtidens kreative hoder, og gjennom denne konkurransen håper vi å inspirere til nye ideer som ikke bare fremmer Svalbard på en bærekraftig måte, men også bidrar til en ansvarlig utvikling for hele næringen på 78 grader nord,» sier Markeds- og kommunikasjonsleder Isabelle Johansen ved Visit Svalbard.